Man längtar till sommaren...

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
pule

Man längtar till sommaren...

Inlägg av pule »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag och polaren drar upp några abborrar från Vänern.
[url=http://img718.imageshack.us/i/2450 ... .jpg[/img][/url] <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Detta är ett ytterligare intresse som även jag har, FISKA, jag kör mest med flugfiske 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
nissebro1

Re: Man längtar till sommaren...

Inlägg av nissebro1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->

EXAKT! Moped och fiske. Det är livet för en pensionär.

Hälsn. nissebro1 69 i år. :P :P

Då jag blev pensio sade jag till kompisarna på jobbet:Nu köper jag mo

ppe och sätter mig vid sjön. Jag har nu 3 moppar och 6 haspelspön 2 sp

innspön. Har fått många gösar och abborrar förstås. :D :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
pule

Inlägg av pule »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst är det underbart.Det ligger några goda tillbehör på pakethållaren oxå :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

pule skrev:Visst är det underbart.Det ligger några goda tillbehör på pakethållaren oxå :wink:
Japp :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt! Flugfiskade själv tills ryggen sa ifrån, nu får det räcka med haspel i Hörneån (5 meter från tomten) där man fångar lax. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hitta en fin plats, ett berg eller om man har mycket tur en grässlätt,
Lägga sig där och lägga ner kroken och flötet i vattnet utan mask med solen i ögonen och nått kallt att dricka och gärna nån trevlig kompis, Kan det bli bättre? <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jäkligt tjusig bild går en tavla på den där.. :) längtar efter sommaren nu med både fiske och moppeåkning..mmm låter kul Jossan får nog ta med rullen och ett par öl upp nån gång i sommar :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Raketaren skrev:jäkligt tjusig bild går en tavla på den där.. :) längtar efter sommaren nu med både fiske och moppeåkning..mmm låter kul Jossan får nog ta med rullen och ett par öl upp nån gång i sommar :wink:
Ja gör det! Det har fångats rätt stora laxar precis nedanför oss. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Flugfiskare även jag! :D

Pb på Harr 1,6kg och 57cm, ngn som slår det? :wink:

Håller med om bilden, skitfräck!
(ps. fått en gädda på 10,1kg i Vänern)

/Hälsn. Storskrävlar´n <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haspelfiske å bäckmete - riktigt gött :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Grannen skrev:Haspelfiske å bäckmete - riktigt gött :)
Trodde du jagade på egen tand, du har ju förutsättningar ser jag nu när du lagt in rätt avatar,eller staff_italiamac_fastidioso.gif staff_gemini-1.gif :sorry: slider_cheers.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag fiskade jäkligt mkt när jag var yngre men nu tar familj barn hus jobb mm. all tid. Däremot brukar vi ibland åka upp till brorsans stuga där det finns sjöar med inplanterad fisk. Hans svärmor å svärfar har ett fiskecamp där uppe med lite allt möjligt kolla deras hemsida på http://www.upplevboden.nu/produkt/aktiviteter/arstidsfolket-gorgiims-fiske-och-fritid/a37ed6a10f243956a56620f47b5e7149/
Brorsan har vissa förmåner eftersom han är tillsammans med markägarens dotter så vi utforskar mest små forellbäckar när jag är där.. Är inte så mkt för att fiska inplanterat i sjöar här kommer en bild från en forellbäck..
Bild

åsså en bild på en forell..den fångade jag vid den vänstra stora stenen längst bort i bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite bilder på våran å. Den brukar finnas med i fisketidningar ibland. Bästa fisket är under vår och sensommaren. Juni-juli då det är lågvatten ser du laxarna stå bakom stenarna och simma uppströms, fast de är inte speciellt sugna på att hugga då.

Hörneån sett från tomten
Bild

Lågvatten midsommarafton
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De är inte klokt, f-n ni bor ju i paradiset, sånt en annan måste åka 50 mil för att se :cry2: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar