Tanklokk til Apollo Z-11 mopedskoter

Stein

Tanklokk til Apollo Z-11 mopedskoter

Inlägg av Stein »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hei!

Jeg søker tanklokk til min Apollo mopedskoter.
Kan hende så er det det samme tanklokket som ble anvendt på andre Apollo-sykler rundt 1956..?

Her er målene på påfyllingsrøret som tanklokket skal passe på:
39,2 mm diameter på flensen
28,2 mm innerdiameter på røret.
37,0 mm ytterdiameter på røret.

Jeg setter stor pris på om noen har et tanklokk som kan anvendes, så slipper jeg å kjøre rundt med stadige bensinflekker på marken...

På forhånd takk for alle svar!

Mvh
Stein i Oslo <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ojj! Kul att se att det finns fler Z11...Kanske finns fler i Norge än i Sverige??Har en okomplett Z11 men hade inte för avsikt att sälja den i delar...Eventuellt säljer jag hela mopeden...
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Fezze

Inlägg av Fezze »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det har du ju försökt i ett år nu :D vad vill du ha för den självsvängande då utifall jag ska förbarma mig över rangliga besten :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->HeHe,nä det blir nog att sälja i molekyler...Mycket extremt svårfunna delar :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Fezze

Inlägg av Fezze »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->oj glömde ju att jag är "fel" köpare :wink:

jo det kan vara svårvunna delar :wink: men även svårfunna köpare :D Lättast är ju att sälja delar till moppar som många har å en sån moppe finns väl i vartannat garage lr.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Stein

Inlägg av Stein »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Alabamamannen skrev:Ojj! Kul att se att det finns fler Z11...Kanske finns fler i Norge än i Sverige??Har en okomplett Z11 men hade inte för avsikt att sälja den i delar...Eventuellt säljer jag hela mopeden...
Bild
Hei hei!
Først og fremst, takk for svar!

Z11 ble solgt i Norge med Zündapp motor satt sammen på Raufoss Ammunisjonsfabrikker. Den Z11 som jeg har ble kjøpt av min mors far i 1958 for 1.800 norske kroner. Chassisnummer 8830, motornummer RA-101281. For 30 år siden kjørte vi rundt på denne på gården, men vi visste jo ikke at det skulle olje i bensinen, så den skar og ble satt på låven. For ca 10 år siden fant jeg ut at denne skulle på veien igjen. Motoren ble renoverad, nytt blås og nye dekk ble kjøpt, og nå fungerer den sannsynligvis like bra (eller skal man si dårlig...!?) som i 1958.

Jeg har en plan om at min mor igjen skal få kjøre mopedscooteren nå i sommer, sannsynligvis omkring 50 år siden hun sist kjørte den.

Jeg fant det siste manglende dekselet over motoren nå i vinter under en opprydning på låven, så nå er det bare tanklokket som mangler.

Jeg fikk tilbudet om å kjøpe en delemoped her i Norge for et år siden. Jeg takket nei, og trodde jeg da hadde fått tak på det korrekte tanklokket. Men, det hadde jeg dessverre ikke, og hele mopeden var solgt da jeg fant dette ut. Dette er forøvrig den eneste andre Z11 som jeg har sett her i landet, men det kan selvsagt stå mange slike rundtomkring som jeg ikke vet om.
Så, som du forstår så har jeg nok heller ikke brukt for hele din delemoped, men om du vil skille deg med tanklokket så hjelper du i alle fall til med at min gamle mor igjen kan gjøre en sving med mopeden!!

Med vennlig hilsen
Stein <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen

Fezze skrev:oj glömde ju att jag är "fel" köpare :wink:

jo det kan vara svårvunna delar :wink: men även svårfunna köpare :D Lättast är ju att sälja delar till moppar som många har å en sån moppe finns väl i vartannat garage lr.. :roll:
Ja du gör det ju knappast lättare för mej att sälja :cry: men jag har ju erbjudit dej att köpa den till självkostnadspris så :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Stein

Inlägg av Stein »

Alabamamannen skrev:
Fezze skrev:oj glömde ju att jag är "fel" köpare :wink:

jo det kan vara svårvunna delar :wink: men även svårfunna köpare :D Lättast är ju att sälja delar till moppar som många har å en sån moppe finns väl i vartannat garage lr.. :roll:
Ja du gör det ju knappast lättare för mej att sälja :cry: men jag har ju erbjudit dej att köpa den till självkostnadspris så :roll:
Og så kanskje kan jeg kjøpe tanklokket av deg igjen .. :wink:
Eller kanskje nuvarande eier selger lokket før resten selges videre? :runaround: <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vet inte än hur jag ska göra,gillar inte att slakta mopeder.Men jag tror inte det var nåt unikt tanklock till Z11,ska kolla om jag hittar nå´t som passar.Pm:ar dig när jag kollat... <!-- </EdIndex> --></div>
Stein

Inlägg av Stein »

Alabamamannen skrev:Vet inte än hur jag ska göra,gillar inte att slakta mopeder.Men jag tror inte det var nåt unikt tanklock till Z11,ska kolla om jag hittar nå´t som passar.Pm:ar dig när jag kollat...
Perfekt!!

:D

Takk så lenge!

Stein <!-- </EdIndex> --></div>
Stein

Inlägg av Stein »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jeg har fortsatt ikke fått tak i et tanklokk til min mopedscooter.
Er det noen som har?

:P <!-- </EdIndex> --></div>
keggis

Inlägg av keggis »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I Norge ble Apollo montert av et foretak i Oslo (Grøndal & Mikkelsen). Hvor mange de solgte vet jeg ikke, men de solgte Competition og Z11.
Selv har jeg 3 stk Z11, men mangler tanklokk, skooter-benskydd og motordeksler på en. Med andre ord vil det bli 2 komplette i løpet av denne vinter!!(håper jeg)
De ble alle solgt i 1957/58, og jeg undrer på om G&M kan ha kjøpte opp alt som M.Berlin i Varnamo hadde på lager da de ble oppkjøpt av Nymans??
Om noen ønsker å ta kontakt kan jeg treffes på +47 90678009 eller k-elie@online.no
mnh Knut <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar