Sida 1 av 1
Veteranmarknad i Nossebro 24/4 MASSA BILDER!!!!!
Postat: 21 apr 2010, 18:42
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Öppnar för allmänheten 07:00 !!!
Hur fasen ska man orka ta sig dit till den tiden?

Nej för en vanlig pissnisse (läs tjänsteman) får det räcka med att vara där vid 8-tiden då man har nån timmes resväg.
Kommer inget emellan ska jag alltså vara där den 24/4

<!-- </EdIndex> --></div>
Re: Veteranmarknad i Nossebro 24/4
Postat: 21 apr 2010, 20:38
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:
Öppnar för allmänheten 07:00 !!!
Hur fasen ska man orka ta sig dit till den tiden? 
Nej för en vanlig pissnisse (läs tjänsteman) får det räcka med att vara där vid 8-tiden då man har nån timmes resväg. 
Kommer inget emellan ska jag alltså vara där den 24/4
Hej !
Skall nog dit jag med tror jag.
Letar väl inte direkt efter några pinaler men får väl se om man kommer hem med något.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 21 apr 2010, 21:05
av Leone
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack igen! Får jag någon att skjutsa mig så kommer jag dit jag med, hörde många som pratade om denna marknad när jag var uppe på Bakamo, skulle vara bättre och större

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 21 apr 2010, 21:24
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Leone skrev:Tack igen! Får jag någon att skjutsa mig så kommer jag dit jag med, hörde många som pratade om denna marknad när jag var uppe på Bakamo, skulle vara bättre och större

Helt klart värd ett besök!
Tyvärr missar jag men det jag ska göra e inte fy skam de heller!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 23 apr 2010, 11:47
av JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jepp, detta evenemang konkurrerar ALLTID med min svärfars födelsedag så det får bli marknad på morgonen och kalas på eftermiddagen.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 23 apr 2010, 13:32
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
JanneHagnell skrev:Jepp, detta evenemang konkurrerar ALLTID med min svärfars födelsedag så det får bli marknad på morgonen och kalas på eftermiddagen.

Om du sätter på dig en röd stjärngossemössa så ser jag att det är du

själv kör jag med neutral toppluva.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 apr 2010, 12:22
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nyss hemkommen från Nossebro men ska till landet nu.
Bilder lägger jag upp på söndag eller måndag.
Stor fin marknad i alla fall.
Köpte en tysk 2-vx fläktkyld Sachs med reedcylinder för 3000:-
Hoppas den blir bra på min 1140 Sport så slipper jag renovera.
Saknade visserligen tomgångsskruv och fjäder samt trottel, fjäder, lock, nål och nållåsning. Har trottel, fjäder och lock men behöver det andra. Någon?
Fläkthjulet saknar flera flänsar, troligen någon som roterat motorn med mejsel genom gallret. Har någon ett fläkthjul kanske?
Annars ser den ut att vara väldigt lite körd. Kan se in i cylindern att den ser ny ut liksom kolven.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 apr 2010, 20:40
av JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:JanneHagnell skrev:Jepp, detta evenemang konkurrerar ALLTID med min svärfars födelsedag så det får bli marknad på morgonen och kalas på eftermiddagen.

Om du sätter på dig en röd stjärngossemössa så ser jag att det är du

själv kör jag med neutral toppluva.

Jag hade bara en vit så det fick vara, då...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 apr 2010, 21:21
av pangerva
Postat: 25 apr 2010, 22:44
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härliga bilder!! Jag flyttar inlägget till foto nu så kan läsare hitta igen dom lättare.
Jag hade nog slagit till på Crescenten... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 apr 2010, 07:22
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Intressant KREIDLER

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 apr 2010, 07:41
av Fezze
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Härliga bilder!! Jag flyttar inlägget till foto nu så kan läsare hitta igen dom lättare.
Jag hade nog slagit till på Crescenten...
ja den var klart värd sitt pris

jämn å fin patina..

såg inte ut att sakna en del förutom sadeln då..men den såg ju onekligen ut som en fin originalsadel å sådana har jag sett gå för över 500 på Tradera. så pengarna för den hade nog täckt utgiften för en gummisadel. <!-- </EdIndex> --></div>