<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ni som bytt till det här på Sachsen, inget att fundera över? bökigt/lätt att montera/passform etc..
Här är ett kanonbra brytarlöst tändsystem med 85 watts generatorkapacitet.
Du kan välja spänningsantalet genom att köpa antingen en spänningsregulator på 6 eller 12 Volt.
Monteringsplattan har en diameter på 90 mm.
Svänghjulets ytterdiameter är 103 mm.
Total höjd från monteringsplatta till ytterkant 38 mm.
Konvinkel på vevaxeltappen för svänghjulet 12,00 mm till 15,50 mm
I köpet ingår Stator,Svänghjul samt tändspole.
Pris 1995 Kr (VRM)
Bra lyse får man väl åxå.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är "bolt on" utan problem !
Jag kör 12V på min EKF och med 15W framlampa så har jag lyse så det räcker åt alla när vi är ute och gasar i mörkret
Valter i klubben har mekat dit en insats från en bil fram och kör med H4 lampa.
Där lyser det som en enduro hoj <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->på 2-vxl Sachs måste man shimsa ut svänghjulskåpan en bit (hastighetsmätardrivning?), å på fläktmotorer blir det lite pyssel.
Är helnöjd med med systemen jag köpt!
Å glöm inte mutter och avdragare om du beställer ett kit <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jävla skit grejer sitter ett på raketen men ett pvl på stummisen vilken tror ni man väljer att åka på <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!Jag är lite ny på detta med elektronisk tändning. Är det någon som vet ifall detta går att använda på Sachs 505/3 motor som original har ett brytarlöst Motoplatsystem. Svänghjulet sitter på höger sida på den motorn..som ni ju redan vet.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->beställde ett par stycken av vrm roffe idag så man får lite service om det behövs och inte nån bratwurst rapande tyske som man inte fattar ett ord av vad han säger hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åkte med Kokusan förvisso på Mamban. Kanonsystem såvida man kommer ihåg att även en elektronisk tändning ska stå rätt vad gäller tändpunkt. gör det de så hänger det med långt upp i varvtal <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->någon som vet om detta passar till en suzuki k50 . står ju barara om Zundapp/Sachs hela tiden <!-- </EdIndex> --></div>
a@westman skrev:någon som vet om detta passar till en suzuki k50 . står ju barara om Zundapp/Sachs hela tiden
kolla mått och vinklar på ditt tändsystem/vevparti. sen kan du nog
kanske få hjälp av någon forumedlem eller Roffe him self på VRM. <!-- </EdIndex> --></div>