Sida 1 av 1

Walbro på flinta

Postat: 10 jul 2010, 17:10
av Levve
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här löste jag förgasarfrågan på flintan. Ville inte att nåt skulle synas när kåporna sitter på. En walbrofugge från hva motorsåg passade perfekt på isuget. samma cc mått på fästskruvarna. :wink: Bild Bild Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 jul 2010, 20:23
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De är rätta tagen! Mera av det .
Men det är massa förluster i röret på sugsidan av förgasaren. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 jul 2010, 20:38
av Levve
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja jag vet, men det blev en kompromisslösning. Vill inte köra utan luftfilter heller. Har du nån bra lösning Conrad? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 jul 2010, 21:04
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Återkommer. Behövs en natts byggande :roll: i huve <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 jul 2010, 21:36
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fyndigt, Jag gjorde typ samma sak på ilo:n fast jag behövde inte ha några pulser från vevhuset :)

Bild

Bild

Bild

Insug av en hockey puck, ett hjul för wiren att "åka" i, ett stop för höljet. De var de som behövdes, Är inge fint men fungerande :lol: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 jul 2010, 22:07
av Levve
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, fullpuls på membranet är väl lite overkill. Isynnerhet när tanken sitter ovanför, men den är jävligt lättstartad. Att åka utan luftfilter är i allafall ingen höjdare om man vill ha lite livslägd på ringar o lager. Möjligen på sjön i en utombordare, men inte efter dammiga grusvägar 8) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 jul 2010, 23:25
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Levve skrev:Ja, fullpuls på membranet är väl lite overkill. Isynnerhet när tanken sitter ovanför, men den är jävligt lättstartad. Att åka utan luftfilter är i allafall ingen höjdare om man vill ha lite livslägd på ringar o lager. Möjligen på sjön i en utombordare, men inte efter dammiga grusvägar 8)
Lite kanske jaa, Hehe aaa. Var min med. Joo vet, men körde bara med den på gatan lite typ, sen sattes det på en större fugge. Aaa, inte de bästa, där funkar de nog bättre, kör utan på min båt :

http://www.youtube.com/watch?v=TQXb2xrt4VQ <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 12 jul 2010, 18:32
av Matte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en Walbro liggande som jag ev. tänker prova på min Flinta. Hur är det med pulsen? Jag vill inte gärna ta upp ett hål till vevhuset... Kan jag köra utan puls och förlita mig på fall-trycket från tanken? Kan man ta pulsen från insuget? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 12 jul 2010, 18:44
av Levve
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det kan du. man kan helt enkelt göra ett spår vid insugspacknigen. Grejen är att du får bara puls åt ett håll på memranet,d v s när kolven går uppåt. en kompis till mej gjorde det på sin 2-vx sachs å den går utmärkt. Å lika på ILO-Gurras ilo. Han gjorde inte nånting å den gick oxo bra. Det är bara å prova sej fram, men en grej som man bör tänka på... när du stänger av moppen, vrid igen soppakran å "tomkör" förgasarn, så klarar man membranet bättre . Annars kan det bli lite slappt me tiden. 8) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 jul 2010, 18:00
av Levve
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:De är rätta tagen! Mera av det .
Men det är massa förluster i röret på sugsidan av förgasaren.
Plockade bort röret på sugsidan nyss å provkörde. Å inte fan blev det nån märkbar skillnad..... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 jul 2010, 21:57
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra! men då fins det kanske andra hinder på andra sidan förgasaren. <!-- </EdIndex> --></div>