Nytt projekt inför vintern!:) 200cc atv...

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Neifelheim

Nytt projekt inför vintern!:) 200cc atv...

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjena Tjena, var ju ett tag sen man skruvade något, eller dvs projekt byggde något, så här kommer ett av mina projekt.

Ska ha den för lek och lajban i vinter, men blir även o försöka ploga lite snö, alt köra in ved med, då vi kör ved panna.

Kan börja med att säga, att jag bytte denna mot en minichopper ( stelben, mini, och kina), denna är likaså kina, men jag är 2m lång, så en minichopper är inget alternativ.

Halvbra bilder, och en rasad bakaxel/slutkörd, som tur är har jag hittat en i rimlig prissumma. Får se när jag hämtar den bara =)

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Något nerskruvad i detta läget!:)

Bild

Bortplockad bakaxel 8)

Bild

Visst är den söt? verkar som om dom kört slutväxeln torr på olja, och sen backat, och lagt i växel framåt....saknas en del flänsar... :shock:

Nåja, får se vad det blir av det hela. har massor och stå i, och massa projekt och doningar! <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Framsteg!!:)

Bild

Inte helt ihopsatt, saknar batteri och en bättre kopplingsvajer...=/
Men 600 spänn för en bakaxel, som är bättre beg, men vem lägger ut 3800kr på en ny? Inte jag iaf, när jag mer eller mindre FÅTT fyrhjulingen.

Nåja, e glad att jag fått ihop den...börjar bli rejält trångt i garaget....

Bild

Fränt, och ja, jag har vänt däcken/hjulen, på så vis : studsar den inte lika mycket, sliter inte snett, och blir stabilare konstigt nog. hur greppet är, det vet jag inte. hehe

:lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Skriv svar