Sida 1 av 1

2vxl -> 3vxl

Postat: 24 sep 2010, 20:39
av fredrök
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Går det att bygga om en 2 växlad flinta till 3 växlad? eller skiljer sig blocken? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 sep 2010, 21:38
av flinta
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det skiljer på vänster blockhalva, 3-vxl har större diameter på lagret till drevaxeln. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 sep 2010, 00:01
av fredrök
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->finns det några fler skillnader, för utom andra växeldrev förstås... <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 sep 2010, 01:35
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De skiljer inte på cylinder, men veven är 17mm i 3vxl och 15 i 2vxl. Du har alltså olika diametrar för vevlager i blocken dessutom är den 3vxl L17 veven längre på magnetsidan pga bredare blockhalva. samt att den 3vxl har längre kopplingsarm och längre kickaxel om du går på kickmotorn. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 sep 2010, 03:37
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:De skiljer inte på cylinder, men veven är 17mm i 3vxl och 15 i 2vxl. Du har alltså olika diametrar för vevlager i blocken dessutom är den 3vxl L17 veven längre på magnetsidan pga bredare blockhalva. samt att den 3vxl har längre kopplingsarm och längre kickaxel om du går på kickmotorn.
Nu tycker jag det börjar likna sachs 8) gällde inte frågan flinta :?: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 sep 2010, 12:29
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha, jag läste lite slarvig. Jag pratar om Sachs så strunta i mig. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 13 okt 2010, 21:20
av fredrök
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det någon som har reservdels lista för 2 växlad och 3 växlad? så man kan se vilka delar som skiljer sig. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 13 okt 2010, 22:17
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här har du allt du behöver för att se skillnaden:
http://www.raketsport.com/sprangskisser.htm <!-- </EdIndex> --></div>