<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Behöver instruktion ang rengöring av förgasaren. Den flödar när jag öppnar bensinkranen. I vilken ordning ska jag demontera förgasaren. Är rädd att jag ändrar några inställningar eftersom jag inte är någon större mekaniker.
Tack på förhand för hjälpen.
Raketrainer <!-- </EdIndex> --></div>
Förgasarrengöring Raket 1163 Husqvarna motor.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den enda inställningen du behöver bry dig om är i vilket spår ringen på trottelnålen sitter (Om det finns nån, det gör inte det på en del av förgasarna till flintamotorn). Annars är det bara att plocka isär i vilken ordning du vill, håll bara koll på var delarna och skruvarna satt. Det är verkligen inte mycket delar i en sån förgasare så det lär inte bli något problem. Är det förgasare av märket Encarwi du har skall du skruva loss anslutningen på flottörlocket. Därunder sitter ett filter som ofta blir tätt.
När du sedan monterar ihop skall du vara noga med att flottörnålen verkligen går i hålen i botten och toppen innan du drar åt skruvarna, annars kan nålen bli böjd. <!-- </EdIndex> --></div>
När du sedan monterar ihop skall du vara noga med att flottörnålen verkligen går i hålen i botten och toppen innan du drar åt skruvarna, annars kan nålen bli böjd. <!-- </EdIndex> --></div>