Fila i orginalcylinder - Sachs
Postat: 03 nov 2010, 22:06
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har tänkt mig att fila lite i en orginalcylinder jag har införskaffat.
Idag var jag och kikade lite på en polares 60cc cylinder och tog lite mått och det är viss skillnad på portarna!?
Det jag funderar över är spolkanalerna (hoppas jag det heter!?) som sitter nere i vevhuset och hur dessa sak utformas.
Så här är skillnaden på 60cc och orginal:

Orginalcylindern går längre ner i vevhuset och jag funderar på om jag ska sticka av cylindern även på min och bredda spolkanalerna?
Något annat jag ska tänka på när jag sätter igång?
Receptet är följande:
Borrning - 41mm.
12mm förgasare .
Orginal avgassystem (ev. vissa förändringar men ska se orginal ut). <!-- </EdIndex> --></div>
Idag var jag och kikade lite på en polares 60cc cylinder och tog lite mått och det är viss skillnad på portarna!?

Det jag funderar över är spolkanalerna (hoppas jag det heter!?) som sitter nere i vevhuset och hur dessa sak utformas.
Så här är skillnaden på 60cc och orginal:

Orginalcylindern går längre ner i vevhuset och jag funderar på om jag ska sticka av cylindern även på min och bredda spolkanalerna?
Något annat jag ska tänka på när jag sätter igång?
Receptet är följande:
Borrning - 41mm.
12mm förgasare .
Orginal avgassystem (ev. vissa förändringar men ska se orginal ut). <!-- </EdIndex> --></div>