Sida 1 av 1

efi

Postat: 15 nov 2010, 22:37
av f50glx
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det nogon som har provat att byga insprutning till mopeder <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 nov 2010, 23:09
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns på dem nyare EU mopederna!

Skulle ju gå att ta ett sånt system å sätta på en veteran :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 nov 2010, 23:20
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det fungerar inte ens på dom nya mopederna som har det från fabrik... :roll: Skulle gärna testa något i stil med Megasquirt, men det är knappast värt det egentligen. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 16 nov 2010, 01:15
av Pop
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jadå, det finns några tokar i närheten där jag bor som kör istortsätt bara is racing, några av dom har gjort det till mopeder. dock vet jag inte så mycket om det än att dom haft lite strul med det, och att det mesta är sånt man hittar överallt, exempel spridarna är från en rak bmw 6a. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 16 nov 2010, 21:30
av ZVEZDA M50
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej !

Jag har funderat på att montera ett komplett motorstyrsystem som fixar bränsle o tändning. Brist på tid har dock hindrat mig från detta projekt.

Jag kan se fördelar med bränsleinsprutning i området lätt-medellast, vid höglast spelar det nog ingen avgjord roll.
Tändningens stora fördel är att kunna få dynamik i tändvinkeln, borde ge klara fördelar i höglast vid höga varvtal.

Notera att jag har ingen potent maskin som kräver avancerade lösningar, utan tänkte mer att det skulle vara kul o pröva på. <!-- </EdIndex> --></div>