Sida 1 av 1
32mm avgas på originalcylle?
Postat: 23 nov 2010, 21:46
av Naeri
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en stilla undran angående detta som rubriken anger.
Ger det ökad effekt med ett 32mm avgassystem om man har en "originalcylinder" med ordentlig portning? eller är det bara om man borrar till högre kubik som det lönar sig? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 23 nov 2010, 21:55
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du får inte ens på 32mm krök på originalcylindern. Det är om du skarvar första biten med ett 28mm krök. Men utblåset är ändå inte större än ungefär 23mm i cylindern så... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 23 nov 2010, 22:01
av Naeri
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:Du får inte ens på 32mm krök på originalcylindern. Det är om du skarvar första biten med ett 28mm krök. Men utblåset är ändå inte större än ungefär 23mm i cylindern så...
Jag visste att man får skarva med 28, läst mig till det i nån annan tråd. Hur mycket kan man fila bort i utblåset då? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 nov 2010, 14:59
av ZVEZDA M50
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej !
Nu är jag ju ingen trimningsgud när det gäller små tvåtaktare, hade det gällt moderna Saabturbo så hade saken varit annorlunda...
Men, 32 mm rör är tämligen grovt, jag skulle nog vilja påstå att det är för grovt. Gissningsvis uppnår man nog inget annat än placeboeffekt, vilket inte är fy skam det heller.... ha ha ha!
Vi får väl invänta svar från någon som VET och har bevis för sina påståenden! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 nov 2010, 16:43
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går bra att åka 82 med vessad enhästare och standard 28 rör och Sachs orginaldämpare.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 nov 2010, 18:02
av Naeri
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Placebo är inte dumt. Om det låter fort så går det fort!
VErkar som att jag skulle behöva en lektion av Conrad i hur man filar originalprylar

Men det är väl bara att börja grotta, learning by doing... <!-- </EdIndex> --></div>