Sida 1 av 2
insug ?
Postat: 26 nov 2010, 18:26
av Robert1209
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan ! jag har idag filat i blocket och tryckt ner en Yamaha DT cylinder.
men det jag är undrar är om insuget, är det bara att sätta en platta med ett rör på till ex, så det är "rätt" in till kolven om man kan säga så.
eller ska det vara nånting där innan för, jag har läst nånting om reedventil men jag vet inte vad det är ?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 nov 2010, 18:42
av Ari
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ett sånt här du behöver
Uploaded with
ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 nov 2010, 18:50
av Robert1209
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->måste jag ha den ?

och vad koster en sådan i så fall ? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 nov 2010, 20:00
av Ari
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är inte säker på att du behöver just den modellen för 549 kr , finns till AM6 motorn också med då måste det väl till att fila i cylindern för att få dit den.
Jag antar att då knåpad dit en Yamma-cylle för att åka fortare , eller har jag fel ?? det är inte något som originalrunkarna håller på med iaf
Du måste ha ett reedmembran/reedventil för att cylindern ska fungera

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 nov 2010, 20:14
av Robert1209
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag hitta ett för 250 kr

det är inte meningen att jag ska köra i 80 km eller något , jag tycker det ser riktigt brutalt ut också är ju själva projektet riktigt roligt

men det får till att inhandla en sådan då så att den går som den ska !

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 nov 2010, 15:04
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->minns jag inte helt fel måste man väl svarva av cylinderfoten oxå.....eller är jag helt ute o seglar?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 nov 2010, 15:31
av Robert1209
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nej det behövs inte !

bara en distans platta emellan så

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 nov 2010, 17:29
av Robert1209
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag orkar inte göra någon ny tråd så jag kör på samma

men är det någon som vet vad en sachs varvar ungefär med yamaha cylinder på, med 40 mm borr och original ?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 nov 2010, 17:37
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vadå

har du filat upp och gjort adapterplatta för att sätta dit en
orginal DT cylle
Den kommer väl inte varva mer eller gå fortare än om du pluggat ur orginalcyllen

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 nov 2010, 18:18
av Robert1209
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->JAGVET

men det blir nog 43 borr sen , men det jag inte vet är om det är en 5.5 eller inte

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 nov 2010, 18:27
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svårt att sia om varvtal när Sachsmotorn har ett par millimeter längre slag, och vi inte fått veta om du flyttat övre dödpunkt uppåt i cylindern, nedre neråt, eller något mellanting. Rätt stor skillnad på de portdurationer man får...
Original DT50MX-cylinder har gjutnummer "25F N" nere på vänster sida, DT50R som i stort sett är identisk har istället "4AD". 4AD säljs även som 60cc trimcylinder med 43mm diameter, men eftersom den har samma durationer som original går den inte bra.
"2W1" vill man hitta på 40/43mm trimcylindrar, dom går bra. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 nov 2010, 18:46
av Robert1209
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det står 2W1 49 CC på den !

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 nov 2010, 19:15
av NRoos
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror annars jag har en reed till dt som bara ligger. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 nov 2010, 19:22
av Robert1209
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har redan beställt en ny!

men tack ändå! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 nov 2010, 20:00
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Robert1209 skrev:det står 2W1 49 CC på den !

Grattis. Borde snurra på bra, så länge du valt att montera cylindern så portdurationerna blir vettiga. <!-- </EdIndex> --></div>