Pengfors

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den cykeln det står sjöbloms örnskäldsvik på.. :) den firman finns fortfarande kvar här i stan, på verkstaden där har tiden stått still..
hela det gammla stuket finns kvar :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:den cykeln det står sjöbloms örnskäldsvik på.. :) den firman finns fortfarande kvar här i stan, på verkstaden där har tiden stått still..
hela det gammla stuket finns kvar :)
Mmm, men i butiken har kunnandet försvunnit......tyvärr. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Dan L
Inlägg: 1390
Blev medlem: 24 jan 2011, 00:00
Ort: Kareby / Kungälv

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ikväll gick det iväg 11st Myskanksägg till Vännäsby så nu får ni akta er för ANKORNA nästa sommar , Dom äter gärna snigelRaketer.

Fast först skall dom in i kläckmaskinen :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaså, då blir det myskankor i Vännäsby. Inte alls långt ifrån oss. Ska passa oss för att köra förbi med Raketerna då :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mona har fyndat en hygglig båt till kanonpris i veckan, Crescent snurror vi redan så det räcker och blir över.
Till sommaren blir det kanske en och annan fisk till middag.
Bild
Byggnaden bakom Mona är det gamla traktorgaraget. Slitet och lite på lut nu förtiden.

Det var en riktigt fin höstdag idag, trotts snuva och feber var jag tvungen att gå ut en stund.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Äntligen en Crescent-båt mistick_yes.gif (Nystekt Harr :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Mona har fyndat en hygglig båt till kanonpris i veckan, Crescent snurror vi redan så det räcker och blir över.
Till sommaren blir det kanske en och annan fisk till middag.
Bild
Byggnaden bakom Mona är det gamla traktorgaraget. Slitet och lite på lut nu förtiden.

Det var en riktigt fin höstdag idag, trotts snuva och feber var jag tvungen att gå ut en stund.
Bild
får er kära GMC vila bakom traktorgaraget?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jajamensan GMC får vila där bakom, bredvid det lilla garaget som inte syns i bild. Ska ladda batteriet och se till den i höst. Blir troligen till salu som den står. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den vackra bilden över älven har jag sparat och ska använda som skrivbordsunderlägg De du :whistle2: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag la också märke till den bilden. Det är mycket vacker vy bortsett molnen som ser hotfulla ut.

Tyvärr har det sett ut så i stort sett ända sedan juni här där jag bor. Sämre sommar (och höst) än den här har jag nog inte upplevt.... :x

.... och jag blir inte förvånad om det nu kommer en j:vla vinter med kallhellvetet och det där vita eländet i mängder å lyfta och bära så ryggen pajar ihop totalt igen....

Ja, så är det. Lite gnällande kan rensa luften! Jag måste få göra det ibland :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Dan L
Inlägg: 1390
Blev medlem: 24 jan 2011, 00:00
Ort: Kareby / Kungälv

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till den fina båten ! Är det en Crescentbåt ?
Fanns väl nån som crescent 42 tror jag ?

:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men 56:an har väl inte mycke snö i Kalmar, blir det vitt på marken så är det väl kattastråf där :wink: jag va i Svalöf en vinter när det va nollgradit, för länge sdan, man kunde tro att dom inte uppfunnit vinterdäck den dan, det smällde korsan å tvärsan hela dan :D <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du bara visste vad kalla nordostvindar kan föra med sig när de passerat Östersjöns förhållandevis varma vatten. Det kan bli rena snökaoset. Och även om det inte blir snökaos på en gång så bara håller det på att snöa till och från det vill inte sluta liksom...

Även på Skåneslätten kan dom ha ett h-e om vintrarna. Här nere är inget medelhavsklimat om nu någon tror det.

Den här sommaren har ni uppe i norr haft betydligt skönare väder än jag här. Tror det var så förra sommaren också.

Det har varit fina somrar här också men enligt mig är det tidigare och långt ifrån varje år.

I början av sjuttiotalet var jag femton, sexton, arton och eftersom jag har många minnen från den tiden minns jag även att somrarna verkligen var somrar som man brukar föreställa sig dem.

Det är högst osäkert om den där varvräknaren fick något regn på sig och om den fick det så var säkert inte så ofta och inte så mycket som om jag skulle göra detsamma idag. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Jajamensan GMC får vila där bakom, bredvid det lilla garaget som inte syns i bild. Ska ladda batteriet och se till den i höst. Blir troligen till salu som den står.
okej vad kommer de sig att den bara står då?? e den trasig?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har det förvarats ngt vilt i det traktorgaraget med tanke på grovleken på regeln för dörrarna :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar