Sida 1 av 2

trimma husqvarna

Postat: 30 dec 2010, 00:31
av impalaragger
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hur trimmar jag lättast min raket 1164 med husqvarna 2växlad fotväxel :? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 dec 2010, 00:47
av Grannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lättast är väl att byta drev fram eller byta cylle rakt av med större insug. :idea:
Naturligtvis så finns det ett gäng tänkbara sätt men frågan var hur man LÄTTAST trimmar lite... :wink:
Beror ju på om man nöjer sig med den lilla effekten man får med detta lilla sätt...
Har man en 125cc motor liggandes så kan man ju ta loss originalmotorn och
pilla fast 125an på typ 30 minuter å få lite mera speed i moppen.. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 dec 2010, 00:57
av impalaragger
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->drev är bytt finns det större cylindrar till husqvarnan första husqvarna motorn jag har :P <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 dec 2010, 09:19
av peter/gbg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kolla classic motor sidan han jim vad han nu heter i efternamn byggde ju nån isracer med vattenkyld topp osv, gick visst rätt bra, tror att det finns nån länk där han kör med den på film <!-- </EdIndex> --></div>

Re: trimma husqvarna

Postat: 30 dec 2010, 10:29
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
impalaragger skrev:hur trimmar jag lättast min raket 1164 med husqvarna 2växlad fotväxel :?
Läs först igenom det här
http://www.ystad.nu/veterandelar/Trimningsatgarder%20hva.pdf

Sen är det bara att ta fram filen :whistle2: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 dec 2010, 11:58
av Grannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:oops: Jag läste hur man lättast trimmade....trodde han inte ville jobba som attans med svetsen,borren,filen
och diverse bängligheter nu då det snart är nyår o allt... :roll:
Klart man kan lägga ner en massa faslig tid på att förstöra originalgrejerna men man måste
åxå betänka att det inte nytillverkas så mycket till HVA.. :cry: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 dec 2010, 13:33
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev::oops: Jag läste hur man lättast trimmade....trodde han inte ville jobba som attans med svetsen,borren,filen
och diverse bängligheter nu då det snart är nyår o allt... :roll:
Klart man kan lägga ner en massa faslig tid på att förstöra originalgrejerna men man måste
åxå betänka att det inte nytillverkas så mycket till HVA.. :cry:
Vad du verkar vara lat såhär års Grannen. Sitter du bara och pimplar bärs i tv-soffan :?: :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 dec 2010, 13:48
av flora
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går att få rätt så bra snurr på flinta motorn om man följer trimguiden som var länkad, jag följde den på min compact 1247 och den pinnade på bra den gjorde väl ca 55km/h, jag hade problem med att hitta tillräckligt stort framdrev men hittade 16 kuggar till slut.
Problemet med flinta är den klena vevaxeln. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 dec 2010, 15:34
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->motorsågs förgasare och portad cylle....funkar hyfsat <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 dec 2010, 19:30
av Levve
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har följt trimmnigsplanen t.o.m steg 2. Använder 15mm:s Walbro-fugge , 15 kugg fram o 30 kugg bak. c.a 55 blås, å det räcker bra tycker
jag . I alla fall på ett raketarsle.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 dec 2010, 21:19
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Levve skrev:Jag har följt trimmnigsplanen t.o.m steg 2. Använder 15mm:s Walbro-fugge , 15 kugg fram o 30 kugg bak. c.a 55 blås, å det räcker bra tycker
jag . I alla fall på ett raketarsle.. 8)
Har du ngn bild på gaswire installationen på Walbro förgasaren? <!-- </EdIndex> --></div>

trimma husqvarna

Postat: 30 dec 2010, 21:30
av nissebro1
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det skillnad på att " trimma" 2vxl. mot att sätta fart på en automat flintamotor? Jag borrade upp kanalrna i cylindern på automatflintan, den gick fort och blev stark. STOR skillnad mot före uppborrningen av överströmningskanalerna. :D :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 dec 2010, 22:24
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:
Levve skrev:Jag har följt trimmnigsplanen t.o.m steg 2. Använder 15mm:s Walbro-fugge , 15 kugg fram o 30 kugg bak. c.a 55 blås, å det räcker bra tycker
jag . I alla fall på ett raketarsle.. 8)
Har du ngn bild på gaswire installationen på Walbro förgasaren?
Du får komma och kolla på min Raketare <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 dec 2010, 22:30
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:
fatchance skrev:
Levve skrev:Jag har följt trimmnigsplanen t.o.m steg 2. Använder 15mm:s Walbro-fugge , 15 kugg fram o 30 kugg bak. c.a 55 blås, å det räcker bra tycker
jag . I alla fall på ett raketarsle.. 8)
Har du ngn bild på gaswire installationen på Walbro förgasaren?
Du får komma och kolla på min Raketare
Just ja.. Du har ju en sådan, kommer över ngn dag. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 dec 2010, 22:52
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:
Conrad Engström skrev:
fatchance skrev:
Levve skrev:Jag har följt trimmnigsplanen t.o.m steg 2. Använder 15mm:s Walbro-fugge , 15 kugg fram o 30 kugg bak. c.a 55 blås, å det räcker bra tycker
jag . I alla fall på ett raketarsle.. 8)
Har du ngn bild på gaswire installationen på Walbro förgasaren?
Du får komma och kolla på min Raketare
Just ja.. Du har ju en sådan, kommer över ngn dag.
Och en på g <!-- </EdIndex> --></div>