E-typ med andra grejor [ändrad rubrik]

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo tack det fick jag bittert erfara när jag skulle provmontera. Himla trist upptäckt! Men som tur är så kan jag skylla på att jag inte har några knägummin eller tanklock. Men när jag kommer över det så kapar jag nog bort det som behövs och grejar till ett par fästen till den kromade. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sådärja, då var den färdig förutom några smågrejor såsom t.ex riktiga fotpinnar och en kåpa. Men jag prövade den i skogen, eller ja... på en skogsväg faktiskt och den gjorde vad den skulle. Marzocchidämparna var heller ingen hit, dom var lite väl grälla i färgen, men eftersom moppen verkade ha den egenheten att den slackade kedjan nåt alldeles löjligt mycket vid nedfjädring så lånade jag dem från min GT250 och ställde dem på hårt.

Bild

Bild

Med verktygskåpa och klistermärken:
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Senast redigerad av Lolalola den 23 apr 2013, 18:44, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den blev ju riktigt fräck den där rackaren... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
tture
Inlägg: 1408
Blev medlem: 07 maj 2009, 23:00

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den är ju helt underbar i linjerna.tycker du har lyckats till 100 procent med färgval o allt slider_score.gif
Limpan vad har den suttit på ? <!-- </EdIndex> --></div>
Ekstam
Inlägg: 83
Blev medlem: 03 jul 2010, 23:00
Ort: Forshaga, nu mer Frösön

Inlägg av Ekstam »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vart köper man en :!: Den ser ju bara för frän ut :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Väldigt snyggt och rena linjer! :respekt: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack så mycket! slider_thankyou.gif

Sadeln kommer från en Fantic 240 trail. Jag prövade faktiskt med gaffeln från samma cykel men den blev alldeles för grov. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ekstam skrev:Vart köper man en :!: Den ser ju bara för frän ut :D
Alingsåsmarknaden i höstas, men då var det å andra sidan inte mycket mer än en ram. <!-- </EdIndex> --></div>
Jan-E
Inlägg: 30
Blev medlem: 01 nov 2009, 00:00

Inlägg av Jan-E »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stopp och belägg! Där e ju en sån båge som jag vill ha. Tänkte köpa en på Veteranmässan i Ullevigaraget nu senast men var inte säker på om det skulle passa. Någon som säljer eller vet var dom finns att köpa? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du söker på MC-delar och Monark på Tradera så dyker det upp en kille som kallar sig för Veterancross eller nåt sånt. Det var han som stod i Ullevigaraget... och det var jag som köpte krombågen han hade med sig. Du kan ju höra om han har en till, annars så har han säkert den lackerade modellen utan fästöronen på, men den är ju inte lika fräck.

Jag tror han håller till i Svenljunga. <!-- </EdIndex> --></div>
Jan-E
Inlägg: 30
Blev medlem: 01 nov 2009, 00:00

Inlägg av Jan-E »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja där ser man. Jag Mailar honom och frågar.
Förbaskat fint bygge i alla fall. :cool2:
Den där sadeln sitter verkligen som en smäck! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hittade ett skogsvark för några veckor sen, ett som det gick att värma loss fotpinnarna från, och eftersom jag hade två NOS Monark fotgummin liggande så kändes det himla bra när jag satte upp fötterna och for iväg. Men när jag forcerade fram som bäst så dök det plötsligt upp en familj med en massa ungar på cykelbanan... Det var flera hundra meter bort men jag sänkte farten och stod i stort sett stilla när den ena ungen svängde över och körde rakt på mig! Eller lite snett så där. Det var ingen fara med henne för som sagt så stod jag ju egentligen stilla och hon välte inte ens med sin jävla cykel men MITT FINA FOTGUMMI GICK SÖNDER!

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lolalola skrev:MITT FINA FOTGUMMI GICK SÖNDER!
Dä ä bar å limme :wink:

Sen lite skokräm så är de som nytt :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo jag gjorde det, och drog i en liten fin försänkt spårskruv i änden, men ändå... En hemsk jävla unge det där. Antagligen var hon besatt av demoner. <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Inlägg: 2305
Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lolalola skrev:Jo jag gjorde det, och drog i en liten fin försänkt spårskruv i änden, men ändå... En hemsk jävla unge det där. Antagligen var hon besatt av demoner.
Ungdjävel - hette säkert Carrie! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar