jamarcol

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Jake

jamarcol

Inlägg av Jake »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan någon säga är detta jamarcol(trim). Köpte från ettans som jamarcol och det stod jamarcol i påsen där dämparen kom. Det ser bara ganska konstig ut, utblåset har bara et litet hål på vänstra sidan+hålet där bulten gör igenom(första bild)? Eller ska det vara så?bilderna berättar.

http://img42.imageshack.us/img42/3558/img1316t.jpg

http://img441.imageshack.us/img441/9305/img1315w.jpg

Fick inte bilderna direkt, klicka linken. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det ser ut som ett Jamarcol. Skicka gärna upp en bild på vad det står mer än jamarcol så är det lättare att konstatera! :) <!-- </EdIndex> --></div>
Jake

Inlägg av Jake »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Ja det ser ut som ett Jamarcol. Skicka gärna upp en bild på vad det står mer än jamarcol så är det lättare att konstatera! :)
:D datornvan..nu borde dom funka!? <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är inte alltid det står Jamarcol på deras dämpare.

Och om man kallar det trim eller inte kan tvistas i evigheter...

Montera och provkör, fungerar den inte tillfredsställande "öppna" den lite till och testa dig fram.

En riktig trimdämpare får man räkna fram och svets ihop själv. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men Jamarcol brukar ju ha en inbyggd axpansionskammare. <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

SachsMekarn skrev:Men Jamarcol brukar ju ha en inbyggd axpansionskammare.
Nu är jag ingen Überexpert på Jamarcol, men tror att det är den här modellen som har inbyggd expansionkammare: http://shop.ettansmopeder.se/ljuddampare-jamarcol-kromad-32mm-/21-0

De andra är jag tveksam på..

Någon annan som vet kanske? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det verkligen till 32 mm (rör dia.)? är det till 28 mm är det väl ingen trimljudämpare mer ersättning för orginal.. på min jamarcol är det instansat text på ljudämparn (32 mm) :sorry: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Jake

Inlägg av Jake »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar,

Gamla pipan var ganska rostig och full med skit. Nu med den nya jamarcol drar den bra också på nedre varven och är mycket starkare. Jag undrar bara är det någon slags gränsare i ändan av pipan? I första bilden kan man se den, där fastingsbulten går igenon. Delet är bara häftat på plats. Nå kanske ja provar och ta bort den om jag får. Tackar <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Detta är inte den Jamacol man brukar prata om. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Står det 25 Km/h på den ? <!-- </EdIndex> --></div>
Jake

Inlägg av Jake »

S_Compakt skrev:Står det 25 Km/h på den ?
Nej, det står inget..Jag tog bort idag övriga delar av pipan, delen som man ser i andra bilden i ändan av pipan. Nu började sachen gå fint!! 45km/h på rakt väg :D <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->wow va bra att den rör på sig nu... :!: <!-- </EdIndex> --></div>
kip77

Inlägg av kip77 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en som det står 25 Km/tim på.Vad betyder det?

Roger <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

kip77 skrev:Jag har en som det står 25 Km/tim på.Vad betyder det?

Roger
Antagligen att den har en eller flera strypningar som gör att den endast går 25 me de röret :P <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det som det står 25km/h är trimröret som dom inte pratar om,
Det är ett trimrör som ser original ut :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Skriv svar