Jag har blivit riktigt blåst!!Vill varna andra!!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
carl76
Inlägg: 1010
Blev medlem: 12 sep 2009, 23:00
Ort: Söderköping

Jag har blivit riktigt blåst!!Vill varna andra!!

Inlägg av carl76 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en köpes annons på blocket och blev uppringd av en man som hette antonio som ville sälja ett par mopeder+ några motorer,eftersom han bodde långt bort kunde han skicka sakerna med dhl.efter lite funderande satt jag in ett antal tusenlappar på hans konto.Vet att det låter blåögt men han "verkade" ärlig och hade mycket bra koll på mopeder och motorer,iallafall när det gällde sachs o zundapp.han pratade svenska med lite norrländsk brytning.
Efter att jag satt in pengarna svara han inte i telefon o nu är telefonen avstängd.
Jag ringde till dhl idag och för det första tog dom inte så stora saker från privatperson till privatperson o för det andra fanns det inga saker på väg till mej.
Adressen han uppgett till mej finns förstårs inte.....
Sakerna skulle skickas från överkalix..
vill bara varna andra för han hade mycket bra koll på mopeder/delar utan att för den skull locka med några ovanliga modeller.
Snyft :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
OutbackJack
Forumsponsor
Inlägg: 311
Blev medlem: 10 jul 2008, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av OutbackJack »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tel numret kollar man väl alltid upp??
Oreggat = 10% chans att man gör affär
Adressen kollas med hitta.se/eniro.se
Namnet, hela, kollas lämpligen mot ratsit..

Ingen tröst nu, men kanske en hjälp till andra. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ge så många uppgifter du vet så kan vi kolla upp om vi hittar något! <!-- </EdIndex> --></div>
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har väl kvar hans kontonr där du satte in pengarna,gör en polisanmälan och ge kontonr till polisen dom kan be banken ta reda på vem det går till, du som privat person kan nog inte få fram dom uppgifterna. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
OutbackJack
Forumsponsor
Inlägg: 311
Blev medlem: 10 jul 2008, 23:00
Ort: Jönköping

En försök till?

Inlägg av OutbackJack »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En "antonio" har en annons på Blocket
http://www.blocket.se/stockholm/Hyundai_Sonata_2_0_16v_gls_vinrodmet_8000KR_31422507.htm?ca=17&w=3

"Visa var"- funktionen pekar åt h-e! Det är inte Kista, inte ns i närheten..postnumret är ju åt h-e

Samma?
Det är ju rätt små pengar vilket det ofta är vid bedrägeriförsök.

Edit: Självklart ska du gör polisanmälan och även anmälan till Blocket enl sign "flora" ovan.. <!-- </EdIndex> --></div>
carl76
Inlägg: 1010
Blev medlem: 12 sep 2009, 23:00
Ort: Söderköping

Inlägg av carl76 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
flora skrev:Du har väl kvar hans kontonr där du satte in pengarna,gör en polisanmälan och ge kontonr till polisen dom kan be banken ta reda på vem det går till, du som privat person kan nog inte få fram dom uppgifterna.
jo jag har hans kontonr. och jag har polisanmält honom,kontoinnehavaren stämde med det namnet jag fått.
När polisen kollade i skattemyndighetens dataregister hittade dom i allafall inte honom. <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
carl76
Inlägg: 1010
Blev medlem: 12 sep 2009, 23:00
Ort: Söderköping

Inlägg av carl76 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
OutbackJack skrev:Tel numret kollar man väl alltid upp??
Oreggat = 10% chans att man gör affär
Adressen kollas med hitta.se/eniro.se
Namnet, hela, kollas lämpligen mot ratsit..

Ingen tröst nu, men kanske en hjälp till andra.
jo självklart ska man göra det,men var på jobbet o var stressad,han skulle skicka mer med dhl så om han skulle hinna packa sakerna kunde jag inte vänta till kvällen med att sätta in pengarna.
Minsta grabben som är 2,5år gammal har förklarat hur det ligger till,han säjer att jag är lättlurade!Frugan är väl inte lika entusiastisk..... <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick du inte fram något efternamn på honom genom polisen? <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Synd att det finns sådan folk :( Riktigt dålig stil! Hoppas du får igen pengarna eller grejerna " om de nu finns :roll: " och var noga med att kolla så många uppgifter som möjligt innan köp! Helst gör man väl affärer öga mot öga med kontanter så brukar inget gå fel men med så långa avstånd så blir det ju oftast att de skickas! <!-- </EdIndex> --></div>
carl76
Inlägg: 1010
Blev medlem: 12 sep 2009, 23:00
Ort: Söderköping

Inlägg av carl76 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
flora skrev:Fick du inte fram något efternamn på honom genom polisen?
jag har hans efternamn men han finns inte.... <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
OutbackJack
Forumsponsor
Inlägg: 311
Blev medlem: 10 jul 2008, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av OutbackJack »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
carl76 skrev:
OutbackJack skrev:Tel numret kollar man väl alltid upp??
Oreggat = 10% chans att man gör affär
Adressen kollas med hitta.se/eniro.se
Namnet, hela, kollas lämpligen mot ratsit..

Ingen tröst nu, men kanske en hjälp till andra.
jo självklart ska man göra det,men var på jobbet o var stressad,han skulle skicka mer med dhl så om han skulle hinna packa sakerna kunde jag inte vänta till kvällen med att sätta in pengarna.
.....
Ahhhhh... en riktig klassiker. "Det är bråttom...":D

)"Antonio" i mitt förra inlägg, söker man på telnret så kan han heta Sandra, Hasse, Danne, Antonio...
Nån med många ansikten..) <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen
Inlägg: 570
Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
Ort: Boden

Re: Jag har blivit riktigt blåst!!Vill varna andra!!

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
carl76 skrev:Jag har en köpes annons på blocket och blev uppringd av en man som hette antonio som ville sälja ett par mopeder+ några motorer,eftersom han bodde långt bort kunde han skicka sakerna med dhl.efter lite funderande satt jag in ett antal tusenlappar på hans konto.Vet att det låter blåögt men han "verkade" ärlig och hade mycket bra koll på mopeder och motorer,iallafall när det gällde sachs o zundapp.han pratade svenska med lite norrländsk brytning.
Efter att jag satt in pengarna svara han inte i telefon o nu är telefonen avstängd.
Jag ringde till dhl idag och för det första tog dom inte så stora saker från privatperson till privatperson o för det andra fanns det inga saker på väg till mej.
Adressen han uppgett till mej finns förstårs inte.....
Sakerna skulle skickas från överkalix..
vill bara varna andra för han hade mycket bra koll på mopeder/delar utan att för den skull locka med några ovanliga modeller.
Snyft :cry:
Du får väl kontakta Gay-Polisen i Överkalix staff_gemini-1.gif
Nä,skämt åsido riktigt tråkigt.Jag har själv chansat ett antal gånger & har hittils haft tur.Man blir ju ivrig när ett tillfälle dyker upp.
Han bor knappast i närheten av Överkalix om han inte är riktikt korkad,det borde gå att spåra via bankkontot... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Carl 176: Om det är han som säljer bilen på blocket ( luras tillbaka) 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man söker av ett större område typ Region Luleå med omnejd finns det ett gäng Antonio (10st) <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har du provat http://www.birthday.se
där kan man hitta folk
sen kan man söka "på samma adress" och få fram tel nr <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar