Sida 1 av 1

Bölande motor

Postat: 30 jan 2011, 07:31
av trotteltrassel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej !
Är ny här , även om jag smygläst lite innan :)
Jo, har köpt ett litet problem. Inhandlade härom dagen en ? tror ni kallar dom Stockholmare med 3vxl sachs snurra, den motorn kan iof. vara ditsatt i efterhand verkar det som, men det är inte problemet !
den är lagom trimmad, 3,5:a ? med något lite värre förgasare, startar och går bra, stark men ändå drevad..
Problemet är följande: funkar och går/axar fint upp till ca 3/4 gas sedan händer det inget mer, bara högre insugsljud ! och från absolut full gas tjänar man på att släppa ng cm på handtaget, verkar nästa sacka lite på fullt "spjäll" Bytte i går stift på den och har provat bara någon km

Vad tror ni jag ska hitta på ?? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 jan 2011, 07:49
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Börja med tändning,bytaravstånd och förtändning.Elektrodavstånd tändstift.
Avgassystem rengjort ?Är den för tät orkar den inte varva.
Bensin gammal,ny ? Gammal byt
Rengjort förgasare ?Blir fort avlagringar om den stått.

Kan garantera att den funkar när du tittat på allt detta :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 jan 2011, 08:06
av trotteltrassel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack Selma !

Förtändning :shock: hur mycket ska det vara på en moppe ? och hur får man till det på en sådan liten snurra ..Hahaha...
Håller mest på med motorer med åtta tändkablar istället för en :?
Men, jag ska ta tag i det får vi se..

Rör och ljuddämpare är rent och nästan nytt ! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 jan 2011, 08:19
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
trotteltrassel skrev:Tack Selma !

Förtändning :shock: hur mycket ska det vara på en moppe ? och hur får man till det på en sådan liten snurra ..Hahaha...
Håller mest på med motorer med åtta tändkablar istället för en :?
Men, jag ska ta tag i det får vi se..

Rör och ljuddämpare är rent och nästan nytt !
Kolla raketsports hemsida under mektips <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 jan 2011, 09:10
av trotteltrassel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack ! Hittade nu mektipsen och kollade igenom, min snurra verkar bli ganska varm med tanke på årstiden, då står #tänndning för låg# ska jag vrida tillbaka tändplattan då ? alltså öka förtändning . <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 jan 2011, 09:45
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du justerat efter instruktion på mektips sidan ?
Är alla värden rätt inställda enl instruktion på mektips sidan,så kan du lämna tändningen och felsöka på nästa detalj. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 jan 2011, 10:02
av trotteltrassel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nope :lol: Håller fortfarande på med morgonkaffet (Kanna 2)
men Objektet i fråga är inkörd och klar på meckplatsen i verkstaden <!-- </EdIndex> --></div>

Re: Bölande motor

Postat: 30 jan 2011, 10:43
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
trotteltrassel skrev:den är lagom trimmad, 3,5:a ? med något lite värre förgasare
Hej , vad mer exakt betyder "värre förgasare" ? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 jan 2011, 11:26
av trotteltrassel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Värre å värre ? Vet inte vad dom har fått dit ? ett hemmagjort insug med nån mikuni , ingen av dom större kan jag tänka mig ;-/ (Inte jämfört med min gamla Kawa 1260cc i alla fall.

Men nu svarar det bättre och varvar som satan, fick flytta tändplattan 1,5 mm bakåt , så det var ju bra :wink:

Skulle ju ta något kort, men dottern är i Australien med min kamera :x <!-- </EdIndex> --></div>