E-Typ

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

E-Typ

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag blir inspirerad av alla E-Typ renoveringar så ja börjar på en egen. Plockade ihop lite delar för att se om det räcker ihop.Ram E-Typ orange i orginal färg,gaffel från 80cc cross lite för långt rör för att passa får förlänga lager lägena lite.Sving från samma bara ett par nya bussningar för det var bara ett halvt nållager kvar,sadel från samma eller blir det en äldre mc solosadel.16x3 bakhjul Zusuki tro jag och 16x2,25 framhjul okänt ursprung .Motor blir 6-vxl 50cc men blir nog fästen för standar ochså
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser ju ut som du oxå har en del pyssel på din renovering..men det är kul moppar som är väl värda att spara till eftervärlden :D <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Tomas
Forumsponsor
Inlägg: 490
Blev medlem: 01 jan 2008, 00:00
Ort: Huddinge

Inlägg av Tomas »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmm... Jag inbillade mig att en renovering hade med att återställa till något liknande originalskick att göra.... :?
/Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tomas skrev:hmmm... Jag inbillade mig att en renovering hade med att återställa till något liknande originalskick att göra.... :?
/Tomas
Nja, inte nödvändigtsvis det är nog restaurering du menar!
renovering innebär att man återställer till exempel en moper i ett tekniskt skick som motsvarar nyskick.
:mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
Tomas
Forumsponsor
Inlägg: 490
Blev medlem: 01 jan 2008, 00:00
Ort: Huddinge

Inlägg av Tomas »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Esso skrev:
Tomas skrev:hmmm... Jag inbillade mig att en renovering hade med att återställa till något liknande originalskick att göra.... :?
/Tomas
Nja, inte nödvändigtsvis det är nog restaurering du menar!
renovering innebär att man återställer till exempel en moper i ett tekniskt skick som motsvarar nyskick.
:mrgreen:
Ja, där ser man!
Var tvungen att kolla i SAOB, och där står det:
Renovera
låta (ngt) återuppstå särsk. i ny (förändrad) gestalt l. form; ge (ngt) ny (föränd­rad ) gestalt l. form; nyskapa, omskapa, om gestalta
Restaurera
låta (ngt) uppstå på nytt (i dess gamla skick l. i fullgott skick), återuppbygga; återupprätta; återställa

Så då har man lärt sig nåt nytt idag också! :lol:
/Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Skriv svar