Autoped
Postat: 07 mar 2008, 22:10
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1963 när jag började jobba extra (svart) hos en cykelhandlare i Västerås, stod där en Autoped från 1953. För en grabb i mopedåldern var den ointresant. Vad som gällde var treväxlade Sachs på förraketare. Åren gick och cykelhandlaren slog igen affären. Vad som hör till saken är att han blev en god vänn till mig.
Mopparna blev på mode igen och hans sist inbytta Compakt hade han sparat och den fick jag köpa billit och alla hans mopeddelar , motorer mm. Men inte Autopeden. Men även cykelhandlare blir äldre och tuffligare, så att cykla igång en Autoped utan koppling var inte att tänka mera. Men så i höstast fick jag köpa moppen även den billigt
Så här om dagen tänkte jag att jag tar in moppen och mekar med den som kontrast till alla ligistmopparna jag bygger.
Det blev en snabb renovering, av med koporna och konstatera att moppen är ny

Tanken och förgasaren hade blivit tömd före min tid hos cykelhandlaren. Det var bara och skruva dit koporna igen, tanka och åka.Snabb renovering <!-- </EdIndex> --></div>
Mopparna blev på mode igen och hans sist inbytta Compakt hade han sparat och den fick jag köpa billit och alla hans mopeddelar , motorer mm. Men inte Autopeden. Men även cykelhandlare blir äldre och tuffligare, så att cykla igång en Autoped utan koppling var inte att tänka mera. Men så i höstast fick jag köpa moppen även den billigt

Så här om dagen tänkte jag att jag tar in moppen och mekar med den som kontrast till alla ligistmopparna jag bygger.
Det blev en snabb renovering, av med koporna och konstatera att moppen är ny


Tanken och förgasaren hade blivit tömd före min tid hos cykelhandlaren. Det var bara och skruva dit koporna igen, tanka och åka.Snabb renovering <!-- </EdIndex> --></div>