Sida 1 av 1

tysk 4,3 hk

Postat: 29 mar 2011, 19:13
av sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en tysk 4,3 hk cylinder är det något att ha eller är en kina 7 hk bättre <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 29 mar 2011, 19:14
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Deutschland spocht_winner <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 29 mar 2011, 19:22
av sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vad gör den bättre?
är det bättre kvalitet eller går de bättre? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 29 mar 2011, 19:23
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bättre gjutning + större kanaler... <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 29 mar 2011, 19:25
av sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->varför ska den bara ha 4,3 hk på papret då <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 29 mar 2011, 19:28
av Samuel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Därför en 7hk cylinder inte ens ligger på halva enligt vad jag hört, så den går bättre, dock inte svaret på din fråga. men en förklaring på varför 4,3an är bättre <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 29 mar 2011, 19:31
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Uppgivna hk ska man ta med en stor nypa salt :D , tysken kanske är 50 kubik & kinesen 60 cc... :research: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 29 mar 2011, 23:16
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
sachs skrev:varför ska den bara ha 4,3 hk på papret då
Tyska hästar är DIN-hästar. varför den s.k. 7 hästaren påstås ge 7
hästar får du nog fråga någon katalogredigerare på 70-taletes hobbex
om. den tidens 60-kubikare kan kanske möjligen gett 7 hk med avstämd pipa och en bättre förgasare. en dag med väldigt goda förutsättningar i motorlabbet. optimal luftfuktighet, temp mm.
en modell på kina-cyllar har dessutom den lilla egeheten att dom går av på mitten. och en sachs orginal 4.3 hästare åker 8or runt en orörd kinacylle.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 mar 2011, 07:38
av Ricky
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker iallafall att jofrabs "60" cc går rätt skapligt ur kartongen.

Med högkompstoppen som flera firmor nu säljer körde jag 76km/h på topspeeden, då var cyllen helt orörd.

Jag vet inte vad en äkta tysk 4,3:a är god för.

/Ricky <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 mar 2011, 07:46
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jofrabs "60cc" var någorlunda bra iallafall, om man jämför med dagens 60cc som finns på marknaden. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 mar 2011, 07:51
av Ricky
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är en bild jag tog när jag hade båda varianterna hemma hos mig, visade på hallstas forum förrut.

Bild


vänster är den som säljs idag, den högra en jofrab k-star. <!-- </EdIndex> --></div>