Sida 1 av 1

Äntligen hittat ett fel.

Postat: 03 apr 2011, 20:24
av Johan Lat
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har haft ett problem på min KS -76, när man har kört en stund så börjar den misstända, släpper man gasen och kör på halvgas en stund så går den fint och sen går det att gasa fullt igen en liten stund.

Första jag tänkte var ju brytare att den inte hann med så dom och kondensatorn bytte jag, ingen förbättring.

Nästa steg var att även byta tändspole, samma problem.

Nu började jag bli iireterad, bytte hela tändningen mot en jag visste fungerade, samma problem, väldigt irriterad.

Bytte förgasare, ingen förändring, tanklock, bensinkran och ljuddämpare byttes också, samma skit, faaaaaaaaaaaan.

Då kom jag på ett fel jag läste nån gång för länge sen om ånglås på Sachs motorer, tänkte att jag kollar om det fanns någon insugspackning och jo det satt en där, men det visade sig att den var av aluminium, ny packning och voila, den gick perfekt :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 03 apr 2011, 20:45
av Wiklund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har EXAKT samma problem, man ligger på full trottel c.a. hundra meter sen börjar den gå dåligt och exakt som du beskriver det, jag kör med en membranare med alu insug. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 03 apr 2011, 20:59
av Johan Lat
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja då kanske du har nått att gå på, skadar ju inte att kolla iallafall. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 03 apr 2011, 22:44
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Wiklund skrev:Jag har EXAKT samma problem, man ligger på full trottel c.a. hundra meter sen börjar den gå dåligt och exakt som du beskriver det, jag kör med en membranare med alu insug. :roll:
Ja, ta och prova det! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 apr 2011, 11:21
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sådana här fel är ju guld att ha i minnet :) inget man tänker på i första stund precis ... Tack ! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 apr 2011, 20:11
av vodka
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har också problem men håller på att komma rätt nu.
Jag höll på att ge upp den dog ganska snabbt på full gas misstänkte direkt soppa tillförseln provade att hitta en grövre soppakran men gav upp slutade med att jag borrade och portade soppakran. Men den blev inte riktigt bra fortsatte att byta munstycken ingen förbättring provade ta bort luftfilter portade tillockmed soppafiltre det hjälpte inte heller. Hadde hunnit riva förgasaren otaliga gånger hitta inget fel var nära att ge upp. Kom på ett fel till slut det var flottörnålssätet som släppte in för lite soppa satte dit ett större då gick den att börja dra ur på växlarna. I mitt fall var det massor med timmar nedlagt på felsökning och tester har kvar att bestycka på tal om det så var jag upp i 400 på mikunin som mest nu har jag bara 250 <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 apr 2011, 20:30
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
vodka skrev:Jag har också problem men håller på att komma rätt nu.
Jag höll på att ge upp den dog ganska snabbt på full gas misstänkte direkt soppa tillförseln provade att hitta en grövre soppakran men gav upp slutade med att jag borrade och portade soppakran. Men den blev inte riktigt bra fortsatte att byta munstycken ingen förbättring provade ta bort luftfilter portade tillockmed soppafiltre det hjälpte inte heller. Hadde hunnit riva förgasaren otaliga gånger hitta inget fel var nära att ge upp. Kom på ett fel till slut det var flottörnålssätet som släppte in för lite soppa satte dit ett större då gick den att börja dra ur på växlarna. I mitt fall var det massor med timmar nedlagt på felsökning och tester har kvar att bestycka på tal om det så var jag upp i 400 på mikunin som mest nu har jag bara 250
Hur stor Mikuni? 250 :shock: vad var grundbestyckningen.. (EKF motor?) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 apr 2011, 20:39
av vodka
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej håller på med en honda mb5 mikuni 20.
Har satt på en mikuni 24 (kopia till vidare) på ekf 80cc i vinter ska bestycka den när det bli varmare ute bestyckar jag dom nu måste jag ändra bestyckning när det bli varmt ute= mindre munstycke <!-- </EdIndex> --></div>