Skrot i skogen 2011....

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Skrot i skogen 2011....

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har hittat lite bil delar, några mopeder, och lite annat skit. Igår var jag ute på en tur igen, o letade efter 2 bilar som jag sett för x antal år sen. hittade ena, men ingen aning om vad det är, (det är iofs bara taket typ), och trä inredning tror jag med.

Det andra är en gammal monark som ligger i en hög i skogen.

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Skogsfynd är ju alltid trevligt :) Hittade en bil igår, samt vet vart det står en mosad bubbla i en ravin och 2 andra bilar + en spis. hehe

Mvh Neifelheim <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Monarkramen skulle jag vilja ha. Jag tror det är den modellen med Pilot FM504 motorn. En sådan som jag hade för länge sedan. HVA Flinta passar precis på fästöronen. Nu har jag ingen HVA Flinta, isåfall blir det Sachs Saxonette Automatic istället med nya fästen på den gamla ramen från skogen. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Monarkramen skulle jag vilja ha. Jag tror det är den modellen med Pilot FM504 motorn. En sådan som jag hade för länge sedan. HVA Flinta passar precis på fästöronen. Nu har jag ingen HVA Flinta, isåfall blir det Sachs Saxonette Automatic istället med nya fästen på den gamla ramen från skogen.
Som sagt, jag flyttar på söndag, och då kommer jag ha noll möjlighet o hämta ramen....sen har jag inte lust o hämta den heller, då den är svåråtkomlig. tyvärr. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okej då, det var skoj att få se ramen i alla fall... :)

Den här bilden måste du tagit tidigare för det är ju snö på marken??? :? <!-- </EdIndex> --></div>
Roos
Inlägg: 676
Blev medlem: 27 feb 2011, 00:00
Ort: Kilafors

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alltid trevligt med skogsfynd! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Okej då, det var skoj att få se ramen i alla fall... :)

Den här bilden måste du tagit tidigare för det är ju snö på marken??? :?
japp, rensade ur kameran o hittade denna.... <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt häftigt att gå i skogen och hitta olika prylar, ibland hittar man saker som man inte fattar hur dom har kommit dit :shock:

Var ute för några år sedan och fiskade i små tjärnar då mitt vana gitarr-öga upptäckte detta.....mitt ute i ingenstans...

(Lite off topic men..)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Riktigt häftigt att gå i skogen och hitta olika prylar, ibland hittar man saker som man inte fattar hur dom har kommit dit :shock:

Var ute för några år sedan och fiskade i små tjärnar då mitt vana gitarr-öga upptäckte detta.....mitt ute i ingenstans...

(Lite off topic men..)

Bild
Det är väl ändå ett fynd i skogen det med? jag hittade en opel rekord senast igår, o en satans gammal motorsåg inslängd i ett nerrasat skjul...(körde vilse i skogen o körde i en ring, o då såg mitt vana skrotöga en gammal bil). tog en bild eller två på den o drog hemåt...hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den här tråden tror jag på. Den kan t.o.m. bli riktigt bra! :)

Få se om jag kan lämna något bidrag framöver. <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra
Inlägg: 1748
Blev medlem: 14 dec 2009, 00:00
Ort: Kil värmland

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har aldrig hittat sånt där :O <!-- </EdIndex> --></div>
bigge
Inlägg: 1183
Blev medlem: 09 jan 2011, 00:00
Ort: kungälv

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->får väll lägga in en bild på bilen som står i skogen hemma

om ni inte sett den förr :)
det är en opel olympia från 56

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som sagt, man lär sig tecken o leta efter.

Bakom alla ladugårdar finns nog saker o ting....ska lägga upp bild på opeln när jag kommer ihåg det, typ...om tio min, packar för flytt imorgon....:)

Var nere på en gammal soptipp, där hittade jag en gammal godsvagn, givetvis bara ram och hjul kvar, sen 2 cyklar, varav det ena baklyset (runt) satt kvar, så det tog jag med hem. Glömde dock bilder, sen hittade jag någon kärra i marken med...och kastruller....

på ett annat ställe, en bakaxel, en motor, och en dörr till ngn bil. hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild
Bild

står bakom ett skjul, o lär ha stått där minst 10 år...:) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Herregud så vackert! Det ser nästan ut som en sån där... instalation. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lolalola skrev:Herregud så vackert! Det ser nästan ut som en sån där... instalation. :)
Rekord bilden blev bra....trots min 3,2 megapixel kamera :) haha <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Skriv svar