Sida 1 av 2
Påskägg
Postat: 21 apr 2011, 08:42
av jutte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Detta är vad som fanns i mitt påskägg.
Somliga lär sig tydligen aldrig eftersom det är 4 gången man halkar dit på rysk sidovagn och varje gång man har sålt så har man lovat sig själv att aldrig mera köpa ryss.
Observera den "läckra" gröna nyansen.
GLAD PÅSK!
http://img534.imageshack.us/i/uralk.jpg/ <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 21 apr 2011, 10:07
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->............................

.....Dnepr ?

<!-- </EdIndex> --></div>
Ural
Postat: 21 apr 2011, 19:00
av jutte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej det blev en Ural 750cc sidventilare denna gång.
Har svårt med den gröna färgen så jag funderar på ny lack eller vad tycker ni? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 21 apr 2011, 19:07
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycker väl att det var helt OK , fixa ett grönt skinnställ och en Laser-röd hjälm så vet vi ju när vi möts på vägarna

<!-- </EdIndex> --></div>
Hmm
Postat: 21 apr 2011, 19:29
av jutte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Eftersom vi båda bor i Dalarna kanske du känner igen mig utan grönt skinnställ.
Den gröna färgen känns som lite panikgrön med anor mot Kawaski grön.
Första ryssen jag köpte beskrev säljaren som julgrön vilket visade sig vara polski army militärgrön.
Har inte klart för mig vad jag ska göra med denna skapelse, dom andra har alla blivit custombyggda och trimmade men att försöka trimma en rysk sidventilare verkar tämligen tröstlöst. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 21 apr 2011, 20:20
av jerry666
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lacka olivgrönt/millitärgrönt och kör på militärstuket tycker jag, rått och fint! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 21 apr 2011, 22:51
av Naeri
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Cool maskin! Men håller med föregående talare. Tror att en mörkare grön, helst med dålig finish skulle ge helt rätt stuk... <!-- </EdIndex> --></div>
Status påskägg
Postat: 29 apr 2011, 20:39
av jutte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Händer lite med påskägget.
Kände att jag inte kan leva med gröna färgen så det ska åtgärdas.
Motorn urtagen, kopplingen var död och det lät illa, visade sig vara kopplingen/svänghjulet som satt löst.
Mycket gänglåsning och stora mutterdragaren borde ha löst det problemet.
http://img228.imageshack.us/i/051kh.jpg/ <!-- </EdIndex> --></div>
Semester!
Postat: 27 jul 2011, 20:53
av jutte
Postat: 27 jul 2011, 21:17
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:urock:

Kom hit så byter vi till oss den mot något , frun vill åka sidovagn

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 jul 2011, 01:15
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle befriat den från bensinmotorn och istället monterat elektriska navmotorer i alla tre hjulen. Sidovagnen blir bra till batteripacken. Sedan kan man köra rätt många mil åt gången på den - som moped!!!

<!-- </EdIndex> --></div>
Re: Semester!
Postat: 28 jul 2011, 07:03
av Peppes Bodega
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ser kanonfräsch ut.
Ett tips:Glöm inte att lägga i varningstriangeln (krav på det på3- och 4-hjuliga MC).

<!-- </EdIndex> --></div>
Tufft.
Postat: 16 aug 2011, 19:04
av jutte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Provkört många mil med bra resultat och till slut även lyckas få besiktningstid vilket inte alltid är det lättaste.
Jag och min yngste son klev ut färdigklädda på morgonen, rullade ut maskinen och startade upp för lite varmkörning.
Mätte laddningen under tiden och hör plötsligt det mycket otäcka kvittrande ljudet som uppstår innan metall skär, stängde av fort som ögat men motorn satt sedan ojälpligt fast.
Svor och kollade lite innan man gav upp och sprang in till datorn för att avboka tiden.
Tyckte jag hörde det otäcka ljudet från höger cylinder, denna kan man naturligtvis inte ta bort utan att ta av sidovagnen.
Sidovagnen bort, cylinder bort och allt är helfriskt?, demontera hela jävla hojen och lyfta ur motorn.
Visade sig att motorn är helfrisk och så även växellådan, problemet var att skruvarna som håller kopplingen släppt och skruvar + yttre stållamellen svarvat in sig i ett järnlock på växellådan.
Kan inte heller skylla på någon annan än mig själv.
Nya skruvar och gänglåsning ska väl lösa problemet, får väl glädja sig åt att problemet inte sved i plånboken utan mera gav svarta händer.
Kollade tidigaste tid vid min bilprovning vilket var 5 Oktober "Suck". <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Tufft.
Postat: 16 aug 2011, 19:14
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jutte skrev:Provkört många mil med bra resultat och till slut även lyckas få besiktningstid vilket inte alltid är det lättaste.
Jag och min yngste son klev ut färdigklädda på morgonen, rullade ut maskinen och startade upp för lite varmkörning.
Mätte laddningen under tiden och hör plötsligt det mycket otäcka kvittrande ljudet som uppstår innan metall skär, stängde av fort som ögat men motorn satt sedan ojälpligt fast.
Svor och kollade lite innan man gav upp och sprang in till datorn för att avboka tiden.
Tyckte jag hörde det otäcka ljudet från höger cylinder, denna kan man naturligtvis inte ta bort utan att ta av sidovagnen.
Sidovagnen bort, cylinder bort och allt är helfriskt?, demontera hela jävla hojen och lyfta ur motorn.
Visade sig att motorn är helfrisk och så även växellådan, problemet var att skruvarna som håller kopplingen släppt och skruvar + yttre stållamellen svarvat in sig i ett järnlock på växellådan.
Kan inte heller skylla på någon annan än mig själv.
Nya skruvar och gänglåsning ska väl lösa problemet, får väl glädja sig åt att problemet inte sved i plånboken utan mera gav svarta händer.
Kollade tidigaste tid vid min bilprovning vilket var 5 Oktober "Suck".
Kvalité.....

<!-- </EdIndex> --></div>
Kvalitet
Postat: 16 aug 2011, 20:09
av jutte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Spelar nog ingen roll om skruven är Svensk, Japansk eller Rysk om inte mekanikern drar åt den ordentligt, i detta fall var den slarviga montören jag själv. <!-- </EdIndex> --></div>