<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Oldie skrev:Någon som trimmat fp50 motorn här? Eller kör med ILO trim cyl?
Här är det väl ingen som trimmar...
Men lite viktkompensering har väl alla...
På min -54a (tror jag att det är) så sitter det en sån där dyr ILO trimcylle.
Hade den setat på en G50 motor så skulle det vara perfekt med en 14mm pallas den passar precis mot det ovala insuget i cylindern
Men på en FP50 motor sitter det ett motorfäste ivägen så pallasen passar inte.
Jag har en mellanplatta som är 15mm tjock sen en bing12 , lite borrad , från hva äggmotorn
men den sitter nästan emot ramen på vänster sida
(jag har böjt ut den lite och lagt 10mm bricka mellan ram o motor)
sen fick jag borra ett hål i ramkåpan som ställbara munstycket tittar ut igenom
Sen till det jobbiga
FP50 motorn har ju både primärdrev och koppling i vevhuset

Så nån vidare vevhuskompression blir det ju inte så den där farten en G50 skulle få med samma grejor liksom uteblir
Men skam den som ger sig...
Jag har ett litet projekt (nu börjar det bli många) med en cylle från en ILO stationärmotor
Den har 45 borr och kolvhöjden stämmer med FP50 (alucylle med urpressbart foder)
Det höjer ju volymen så det blir lite mer tryck sen blir det ett stort insug ev med reed och en Tillotson 19mm
Om man sen försöker "mura igen" allt dödutrymme i vevhuset (mellan koppling och drev) så ska den nog kunna väckas upp
Men det slutar väl med att dom 11 plåtarna som ligger mot varandra och ska föreställa en koppling ger upp

<!-- </EdIndex> --></div>