Sida 1 av 2
Det passar inte!!! :(
Postat: 28 apr 2011, 13:58
av limporna
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Uploaded with
ImageShack.us
Hejsan, köpte hem trim till min handväxlade trampmoped förra veckan..... (sachs) Som ni ser på bilden så passar inte sk1ten

Har ni någon lösning elr vidare hur jag skulle kunna använda det

All hjälp tas emot

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 apr 2011, 14:06
av bigge
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bygg egen pakning under fuggen

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 apr 2011, 14:21
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vadå inte passar? Sådär brukar det se ut. Du måste ha en kortare variant av luftburk eftersom gasaren hamnar längre bak. Packning under gasaren kan du skippa. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 apr 2011, 14:24
av SachsMannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan man verkligen köra utan packning? :O

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 apr 2011, 14:27
av limporna
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag testar utan packning

Så får vi se hur det går

Det kommer inte in smuts/damm då och förstör

Resultat senare eller imorrn

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 apr 2011, 14:28
av sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->var pasar den inte

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 apr 2011, 14:30
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Luftburken brukar va j.. tajt i bakkant du skulle provat med en halv packning...
(tjockleken..) <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 apr 2011, 14:32
av patrikh
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har för mig att jag slipade upp lite för flotörhuset i "baljan" vid kopplingsarmen, tror att det var för att få på/av förgasaren utan att lätta på cyllen. Packningen mot blocket fyller som sagt ingen funktion, förutom att det inte ska komma ner skit i baljan men det påverkar inte funktionen. Samt kortare luftburk som någon skrev. Budgetvarianten är att kapa en originalburk och fila lite så att den passar, sen kan man böja till en fästbygel av en cykeleker om man inte vill köpa en. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 apr 2011, 14:40
av limporna
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för dem snabba svaren

Nu måste jag ut och sätta dit det

Sen göra staden osäker

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 apr 2011, 14:55
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har fått en felaktig packning, för tjock, jag anar var du köpt den, snart kommer drösvis med felaktiga packningar att säljas på tardyra <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 apr 2011, 15:13
av limporna
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe

Detta ska nog ordnas jag ger inte upp

Gissa vart jag köpt detta?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 apr 2011, 21:07
av SachsMannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Moppen går fint när den väl startar ,men till följd av trimmet har vi nu koplingslir och man kan inte kör så länge innan moppen dör. Misstänker tändspole och kondensator som felar

Vad tror ni felar?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 apr 2011, 21:11
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Angående kopplingsslir. Rätt olja och friska lameller.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 apr 2011, 00:06
av SachsMannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:Angående kopplingsslir. Rätt olja och friska lameller.

Har du nån olja att rekommendera?
Blir till att köpa lameller imorgon då

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 apr 2011, 08:07
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla så du har alla 9 kopplingsfjädrarna på din motor. Många sådana där motorer hade bara 6 fjädrar. Om man bara ser till kopplingen så påstår dom flesta att det är växellådsolja sae 80 GL1 som gäller. men den är det inte så många ställen som säljer. OK brukar vara ett tips. Finns flera trådar på forumet där det diskuteras. En M4 planbricka i varje fjäderkopp
ger lite mera bett i kopplingen. Stållamellen kan slita gropar i lamellkorgen. då funkar också kopplingen sämre.
Packningen under förgasaren är en vit plastsarg som skruvas direkt i förgasaren. Ritning på hur mycket man behöver slipa ur för flottörhuset
på en svensk motor följde med MCBs egna trimsatser på 70-talet.
Vill minnas det var lite tight mellan kopplingsarmen och luftburken också på den motorn. Jag fick justera kopplingen med lite större spel på kopplingsarmen föe att få i hop det.
edit: såg inte att det var en tvåväxlad motor först. då är det väl inget problem med kopplingsarmen.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>