Sida 1 av 2
Hur trimmar jag min skoterett -71
Postat: 04 maj 2011, 15:17
av SkoterFan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej !
Ja tar emot alla svar ni ger mig på trimm tips till min älskling skoterett -71
MVH/skoterFan

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 maj 2011, 17:40
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kör den utför en klippa

man lär sig av misstag, prova själv vettja. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 maj 2011, 17:40
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->borra hål i kolven, fila ekrarna, och ta bort kolvringarna, jäklar vad det går! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 maj 2011, 18:29
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Borra insuget till större diameter, fila lite på kolven, kanske större förgasare, rensa avgasröret på sot

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 maj 2011, 19:08
av sedated
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->trevlig ton..
hur fort vill du köra? borrat insug, större/borrad förgasare och filad kolv ger 35-40. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 maj 2011, 19:46
av Lolalola
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade satsat på ett komplett drivpaket från en modern plastskoter. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 maj 2011, 19:50
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Montera på en zundappmotor mitt tips till alla som inte har en sån monterad

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 maj 2011, 19:58
av Oldie
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det en sachs motor? så borde du köpa dig ett 3,5hk kit det säljer dom flesta, tex ettans <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 maj 2011, 20:02
av Lolalola
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns dom med Sachs? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 maj 2011, 20:08
av sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->byt variator vikter så går den som fan

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 maj 2011, 21:16
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->verkar va mest skämtsamma svar här i denna tråd. men över nu till o vara lite seriös. har själv haft en skoterett o vill ej påstå att de e ngn racer. sitter hva flinta motor i dessa mopeder, men min vart de lite mer fart på med opluggad cylinder samt lite större förgasare. men dessa mopeder e svåra att få upp i högre farter med original motorn!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 maj 2011, 22:19
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kawa 65cc passar ju med små modifikationer...

<!-- </EdIndex> --></div>
re
Postat: 05 maj 2011, 18:30
av HillBilly
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag säger bara
Husqvarna trimmanual

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 maj 2011, 20:10
av Lolalola
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade som sagt lagt ett par timmar på ett motorbyte. Sachs, Zündapp, Puch eller vad som helst fläktkylt som hade gått dit utan större meck och som det fanns gott om trimgrejor till. Men drivpaket från en modern automatväxlad skoter måste ju vara det allra bästa och kanske lättaste om man vill ha bra med fart. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 maj 2011, 21:11
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lyssna inte på mig, jag är bara på allmänt sur/busigt humör. <!-- </EdIndex> --></div>