Sida 1 av 1
NV Autoped -54
Postat: 24 maj 2011, 19:43
av nissebro1
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gängpaj på förgasaren BING 1/8/1. Jag fick tag på 2 beg. precis lika den
med gängpaj.Moppen tänder ej ingen soppa stiftet torrt, men till sist då jag fick igång den helt just då läcker den soppa. Jag drog åt allt på föggen ingen läcka ingen tändning stiftet torrt. Vad göra? Jag har gjort rent i bensin samma problem ändå.??

Dettagäller min autoped-54 som var mycket lättstartad innan jag fick gängpaj på bensinnippeln. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 maj 2011, 19:50
av Levve
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur är det med avluftningen på flottörlocket? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 maj 2011, 20:06
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->testa plocka av tanklocket o se om du har bränsleflöde då! har du haft ur flottörnålen o rengjort?? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 maj 2011, 16:00
av NV
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du kontrollerat flottörventilen ordentligt. Den brukar vara sliten ibland och tätar då dåligt. Kolla också så att blecket som låser ventilen sitter på plats. Du måste ta bort flottörkoppen och flottören för att komma åt flottörventilen.
Har du kvar det lilla filtret vid slanganslutningen så kolla att det inte samlats skräp där (brukar glömmas bort och vissa känner inte heller till att det brukar sitta ett filter där).
Kolla också att flottören löpet fritt i flottörkoppen. Monteras flottören slarvigt kan man få prolem med att flottören hänger sig. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 maj 2011, 18:49
av nissebro1
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->TACK för alla vänliga tips. Jag fortsätter leta stopp i förgasaren. Bensinen
rinner ner i slangen sen är det stopp. På en av förg. är den lillasilen kvar den har jag gjort ren och blåst igenom.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 maj 2011, 21:06
av NV
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja de där gasarna brukar ju bara krångla i flottörventilen, silen, flottören eller att huvudmunstycket stockar igen.
Jag brukar kolla flottörventilen genom att blåsa med munnen i bensinanslutningen och trycka upp flottörventilen. Då känner du om den tätar bra resp. öppnar. Flottörventilen ska löpa väldigt lätt. <!-- </EdIndex> --></div>