Sida 1 av 1
Gjutnummer å sånt...
Postat: 30 jun 2011, 22:09
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det nån som är duktig på det, trimcylindrarna på sachs? en cylinder är det nummer på & på en annan inget alls
(äldre cylindrar)
eller kan länka vidare..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 jul 2011, 05:42
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle vara kul att veta, ja ! På den cylinder jag fick tag på finns också ett Nr: ... men går knappt att läsa, börjar på 02 som din i allafall..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 jul 2011, 09:43
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Frågade på mopedfantasternas forum för lääängesedan å fick det här svaret, undrar om det stämmer, tycker inte det är så grova kanaler i den men..
Hej, Tysken har större kanaler än "Jofrab" och tysken har ett gjutnummer på cylinderfotem.. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 jul 2011, 09:59
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan inget om gjutnummer, men har sett att det är fabriksfel på alla cylindrar. Det är alltid för små hål i dom och felplaserade i höjd.
Mats T åker över 100 med en sådan cylinder, tvåväxlad. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 feb 2012, 18:05
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Liten trådbump, såg det här på
RN Motor..
Tysk 60cc trim komplett
Artikelnummer: Beg1
Såld!
Tysk äkta 4,2a borrad till 41mm,
Knappt inkörd, gått ca 20 mil, Går mycket bra!
Bing 17mm Kyrkportare med äkta korta luftburken med 52mm filtret.
Jamarcol ljuddämpare
Nya packningar och valfritt framdrev ingår <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 feb 2012, 18:20
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är frågan Zappafan ??
Jag har flera sk tyska cyllar med nummer på ... ofta kallade 4,3 hk 38 i borr <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 feb 2012, 18:23
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja då man hittar det där gjutnumret på "sidan" då är det 100 % säkerhet det är en äkta tysk? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 feb 2012, 19:44
av musköchrister
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har hittat 0213126000 och 0213126298 på tysk 5,5, ser ingen skillnad på dom <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 feb 2012, 23:26
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja då är det ju bara att rista in i sten att
gjutnummer på sidan av cylinderfot =
Tyskcylinder..

(& inte Zeta, Jofrab, etc..) <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 feb 2012, 00:00
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Zeta är väll en bra Sachscylinder som inte tillverkas längre? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 feb 2012, 09:51
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Zeta är väll en bra Sachscylinder som inte tillverkas längre?
Tror den är en sån på min
(inga siffror..) <!-- </EdIndex> --></div>