Sida 1 av 2

Bilder från Smeangels Gruvrunda

Postat: 25 jul 2011, 10:20
av Peppe^
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.kannjack.se/images/Gruvrunda2011/index.html <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 jul 2011, 11:45
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härlig tur! :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 jul 2011, 11:55
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härlig Bild tur 8) Var det första och sista gången han körde utan framskärm :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 26 jul 2011, 11:07
av kreidlertm
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det var djävligt vad det regnade ...men det bryr sig inte en motorman om!! fina vägar och mycket sevärdheter i smeängelland! ser fram mot nästa tur! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 26 jul 2011, 17:36
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt kul ... Var ju synd att guiden fick tji , men så går det i regn med hpi staff_italiamac_fastidioso.gif <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 26 jul 2011, 22:32
av billykid
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härliga bilder..... 8) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 jul 2011, 06:15
av Peppe^
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kunde ha blivit fler, men vädret tillät det inte :roll: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 jul 2011, 07:20
av Gulakatten
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tråkigt med regn. Gruvor är ju annars väldigt intressant.

Hur gick den där 1238:an? Borde vara ganska pigg tycker man. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 jul 2011, 09:49
av kreidlertm
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1238an är faktiskt potentare än vad man kan tro...72cc bottendel, 110cccylinder och topp, portad och en viss ansträngning vid fräsen då 72 och 110 har olika slag, summan blev 88cc och en maskin som drar 110cc iallafall. dras tyvärr just nu med ventilflyt lite lågt i registret pga kass kvalitet på kinafjädrarna , i sina ljusa stunder går den dock fortare än vad som är lämpligt för chassiet.... kanske ägaren mats orkar byta till hårda fjädrar ... är ju en 4taktare men ganska coolt lowbudgetbygge då han utgick från en påkörd och rejält krokig 1238a ..har nog inte ostat mycketpengar utan mycket tid... <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 jul 2011, 11:18
av Peppe^
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Äckligt fula är dom iallafall :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 jul 2011, 12:15
av Gulakatten
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kreidlertm skrev:1238an är faktiskt potentare än vad man kan tro...72cc bottendel, 110cccylinder och topp, portad och en viss ansträngning vid fräsen då 72 och 110 har olika slag, summan blev 88cc och en maskin som drar 110cc iallafall. dras tyvärr just nu med ventilflyt lite lågt i registret pga kass kvalitet på kinafjädrarna , i sina ljusa stunder går den dock fortare än vad som är lämpligt för chassiet.... kanske ägaren mats orkar byta till hårda fjädrar ... är ju en 4taktare men ganska coolt lowbudgetbygge då han utgick från en påkörd och rejält krokig 1238a ..har nog inte ostat mycketpengar utan mycket tid...
Tack så mycket för infon :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 jul 2011, 13:33
av kreidlertm
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->pratade med mats so mäger den och han överväger att sälja den då han har en puch jet i delar i källaren.. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 28 jul 2011, 21:32
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och så fick en gammal veteran som min stå för starthjälp :angel_grin: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 29 jul 2011, 08:04
av Peppe^
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bara EU-moppar som har batteri ju :lol: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 29 jul 2011, 17:24
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varvräknaren och hastighetsmätaren kräver det , samt att kunna ladda mobilen är inte helt fel <!-- </EdIndex> --></div>