Sida 1 av 2
VRM Presenterar stolt nya utgående axeln för 4 växlade Sachs
Postat: 29 jul 2011, 19:49
av VRM Roffe
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej och Gokväll !
Här kommer Kanoonnyher för er med trasiga Sachsväxellådor!
Äntligen kan jag nu presentera den hett efterlängtade utgående Sachsväxelaxeln för den fyrväxlade motorn!
Efter massor av timmar med konstruktion och planering och datasimulering kan jag här visa den nya axeln som är fyra gånger starkare än originalaxeln.
På alla punkter där mer material kan adderas har vi förstärkt upp axeln för maximal styrka.
Dessutom är det bästa stålet och härdningstekniken använd,
bara för att garanterat leverera en växelaxel i GP Kvalitet!
I kitet ingår:
Växelaxel,Växelkil,dragstång löpmutter låsmutter.
Allt i Yppersta kvalitet!
Finns nu för omgående leverans till alla strandsatta Sachsåkare !
Pris 2300 kronor.
Från firman som INTE följer utvecklingen,
Utan leder den!
Vi hörs igen!
Det kan jag oxå lova!
MVH
Roffe

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 jul 2011, 20:03
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->2 Års utvecklingsarbete och bara lite över 2 papp för en efterlängtad axel, nu jävlar ska här köras igen
Ja just de, du behöver inte ens slå in den i nåt paket, det är närmare till mig än till posten

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 jul 2011, 20:22
av Wiklund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket fint!!

Synd att man inte har någon fyrpet. Men verkar vara mycket prisvärt och skaffar jag en EKF så är denna del obligatorisk!
Kul att du tillverkar dessa delar!!
Mvh. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 jul 2011, 20:44
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En åt mig tack! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 jul 2011, 21:00
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->22_yikes.gif Jeesus !..... Han är inte dum den där karln

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 jul 2011, 22:06
av tture
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->8)

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 jul 2011, 22:10
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan ju vara nåt så småningom..

bra att det blir tillverkat riktiga prylar..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 jul 2011, 10:39
av Mattias-M
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->alltid lika kul när godisbutiken visar nått nytt att köpa! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 jul 2011, 01:54
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om jag hade EKF med Athena eller liknande så skulle jag sätta i en sån direkt innan den gamla rasar
Den håller nog för det mesta och om man väntar tills orginalaxeln rasar så får man kanske mer att fixa <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 jul 2011, 08:18
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Om jag hade EKF med Athena eller liknande så skulle jag sätta i en sån direkt innan den gamla rasar
Den håller nog för det mesta och om man väntar tills orginalaxeln rasar så får man kanske mer att fixa
Kolla bilden på den trasiga. På den ser man hur dreven har skurit i axeln. Dreven ser lika ur på sin yta, oftast färdiga för skrotlådan.

<!-- </EdIndex> --></div>
Angående skurna drev och axlar.
Postat: 20 aug 2011, 11:07
av VRM Roffe
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tilläggas kan, att det här visar hur viktigt det är att ha en bra och riktig växellådsolja.
Alla typer av ATF och liknande är fullständigt förkastligt då molekylstrukturen och bärigheten på icke trycksatta lagerytor.
Det gör att överbelastade lagerytor bryter isär den skyddande oljefilmen och metall möter metall.
Det handlar bara om millisekunder innan oreparer skada sker.
Därför använd därför alltid växellådsolja med rätt kvalitet.

<!-- </EdIndex> --></div>
Re: Angående skurna drev och axlar.
Postat: 12 okt 2011, 14:49
av <50_cc
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
VRM Roffe skrev:Tilläggas kan, att det här visar hur viktigt det är att ha en bra och riktig växellådsolja.
Alla typer av ATF och liknande är fullständigt förkastligt då molekylstrukturen och bärigheten på icke trycksatta lagerytor.
Det gör att överbelastade lagerytor bryter isär den skyddande oljefilmen och metall möter metall.
Det handlar bara om millisekunder innan oreparer skada sker.
Därför använd därför alltid växellådsolja med rätt kvalitet.

Snyggt Roffe.
Men avslöja då vad man ska ha för olja....... jag vill gärna ha en syntet bara det funkar med kopplingen,,, Vad kör du på ? eller säljer du någon?.
Jag tycker det verkar svårt att få klarhet i vad som funkar, så jag vill ha det som garanterat fungerar och håller drev och axlar hela om det går. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 okt 2011, 19:25
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ahhh , vad trist ... nu känns det inte som om man kan använda nya veven och utgående axeln innan man lagt vantarna på nya kopplingen
Tummen upp Roffe. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 okt 2011, 19:37
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men kopplingenn kan du byta med motorn monterad. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 okt 2011, 19:46
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt riktigt ... och Suras koppling fungerar finfint .. <!-- </EdIndex> --></div>