Stämmer detta och isf vilka och med vilka modifieringar?
Hörde att Puch Maxi cyllen ska passa rakt på? Isf förenklar ju detta en hel del när nu trimmning snart står för dörren.

Verkar dumt att sätta en hva på en ILO , går väl lätt att få en ilocylle att gå 50 <!-- </EdIndex> --></div>60+ skrev:Jag har en ILO-motor med HVA cylinder. det sitter en adapterplatta mellan cyllen och blocket men jag vet inte hur det är gjort. Dock går den bra,ca 50 knyck och stark.
Ja, låter som mycket pyssel för lite klös.Braxmatte skrev:Verkar dumt att sätta en hva på en ILO , går väl lätt att få en ilocylle att gå 50
ilo55cc skrev:Vitsen med alltihop är väl att testa en idé och se om det funkar.Får man det sen att lira så blir man nöjd. Har man sen ett lite besvärligt utgångsmaterial så blir utmaningen bara större.
Tack. Ska kolla där. 65 e rätt lagom så det hade blivit perfekt för min smak. <!-- </EdIndex> --></div>ilo55cc skrev:Har "60cc"puchcylle på min Monarscoot. Efter lite filning och en bra ljuddämpare börjar det bli hygglig snurr på den..När hastighetsmätaren började närma sig 65Km/h kändes som att det var tillräckligt.
Lite om hur man gör finns beskrivet här. http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=6095&highlight=&mforum=raketsport
Lycka till med mekandet.