Sida 1 av 1

ta bort svänghjul

Postat: 24 aug 2011, 19:59
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skulle plocka bort svänghjulet på min flakis förut för o ta ur plattan. skulle byta kablar bland annat till dödaren. undrar nu om det ej skall gå o få ut svänghjulet utan att ta bort växelkåpan?? jag fick slipa lite på en gjutkant men bara lite gran hela varvet runt så kunde ja ta ut svänghjulet sen.Så frågan e om de ej skall gå o ta ut det utan att demontera växelkåpan. ville slippa ta loss växelmutter o allt. så ja slipade för o göra det enkelt om man beöver rota i tändningen! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 aug 2011, 21:43
av Johan Lat
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej det är genomtänkta Sachs, självklart måste du lossa växelkåpan för att kunna lossa svänghjul :roll: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 aug 2011, 21:47
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Johan Lat skrev:Nej det är genomtänkta Sachs, självklart måste du lossa växelkåpan för att kunna lossa svänghjul :roll:
tur att jag var mer genomtänkt då o överlistade de hela med ett slipstift o fick sedan loss hjulet. hehe bra i framtiden om man ska jobba med tändningen!! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 aug 2011, 05:52
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är verkligen genomtänkt att försvaga den redan klena växelkåpan genom att slipa av förstärkningsklackarna bara för lite slöhet :( <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 aug 2011, 06:47
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Det är verkligen genomtänkt att försvaga den redan klena växelkåpan genom att slipa av förstärkningsklackarna bara för lite slöhet :(
slipat bort dem har ja inte gjort, putsade av lite så hjulet gick fritt ut bara man tar det spikrakt ut, skulle man behöva ge sig in där om man e ute på en tur så vill ja inte plocks isär halva motorn om något händer. men men alla tycker olika o gör på olika sätt. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 aug 2011, 10:41
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Det är verkligen genomtänkt att försvaga den redan klena växelkåpan genom att slipa av förstärkningsklackarna bara för lite slöhet :(
Går lika fort att ta av kåpan! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 aug 2011, 12:07
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:
tompa skrev:Det är verkligen genomtänkt att försvaga den redan klena växelkåpan genom att slipa av förstärkningsklackarna bara för lite slöhet :(
Går lika fort att ta av kåpan!
verkar som man mer eller mindre e idiotförklarad nu för hur jag gjort för o slippa ta av kåpan. men men alla har olika åsikter. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 aug 2011, 12:21
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:
Conrad Engström skrev:
tompa skrev:Det är verkligen genomtänkt att försvaga den redan klena växelkåpan genom att slipa av förstärkningsklackarna bara för lite slöhet :(
Går lika fort att ta av kåpan!
verkar som man mer eller mindre e idiotförklarad nu för hur jag gjort för o slippa ta av kåpan. men men alla har olika åsikter.
alla gör vi olika. alla ÄR vi olika. Så gör som du vill, och vad du tycker är bäst. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 aug 2011, 13:54
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja för fan, gör som du vill Niklas, när jag skulle dreva min cresent sachs så drevade jag på bak i stället för fram, för att det verkade så krångligt , och det gick bra :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 aug 2011, 14:33
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Ja för fan, gör som du vill Niklas, när jag skulle dreva min cresent sachs så drevade jag på bak i stället för fram, för att det verkade så krångligt , och det gick bra :wink:
jo men med tanke på de kommentarerna man får så blir man ju inte direkt motiverad att uppdatera tråden med min flakmoped. jag får helt enkelt skruva i godan ro utan att skriva allt man gör!! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 aug 2011, 14:49
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ibland är det motgång och ibland är det medgång.
Inte så farliga kommentarer väl..... :?
Du har ju fått mycket kredit tidigare så en liten törn fäller väl inte en fura.
Keep on :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 aug 2011, 15:49
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Samma här stånga på bara, en del är rappa i tungan, men en glimt i ögat saknas aldrig, sen finns det förstås dom som alltid är KUNGAR :wink: staff_gemini-1.gif :worship: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 aug 2011, 16:11
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag förstår Niklas att han rädes den där växelaxeln, av tidigare erfarenheter.
Förlåt mig Sachs kompis, om jag klampade på. :imsorry: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 aug 2011, 19:09
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Jag förstår Niklas att han rädes den där växelaxeln, av tidigare erfarenheter.
Förlåt mig Sachs kompis, om jag klampade på. :imsorry:
ja sachs växelsystem e ingenting ja gillar att greja med. ellt e ju så kanon injusterat nu o växlarna funkar kloclrent. så dessa grejer vill ja inte röra förän de verkligen e haveri på det. lugnt conrad lite hallvgrining förut. blev drabbad av att meka gammal opel på jobbet, vilket ej e favoritsyssla när det bara krånglar. <!-- </EdIndex> --></div>