Sida 1 av 1
ta bort svänghjul
Postat: 24 aug 2011, 19:59
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skulle plocka bort svänghjulet på min flakis förut för o ta ur plattan. skulle byta kablar bland annat till dödaren. undrar nu om det ej skall gå o få ut svänghjulet utan att ta bort växelkåpan?? jag fick slipa lite på en gjutkant men bara lite gran hela varvet runt så kunde ja ta ut svänghjulet sen.Så frågan e om de ej skall gå o ta ut det utan att demontera växelkåpan. ville slippa ta loss växelmutter o allt. så ja slipade för o göra det enkelt om man beöver rota i tändningen! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 aug 2011, 21:43
av Johan Lat
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej det är genomtänkta Sachs, självklart måste du lossa växelkåpan för att kunna lossa svänghjul

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 aug 2011, 21:47
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Johan Lat skrev:Nej det är genomtänkta Sachs, självklart måste du lossa växelkåpan för att kunna lossa svänghjul

tur att jag var mer genomtänkt då o överlistade de hela med ett slipstift o fick sedan loss hjulet. hehe bra i framtiden om man ska jobba med tändningen!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 aug 2011, 05:52
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är verkligen genomtänkt att försvaga den redan klena växelkåpan genom att slipa av förstärkningsklackarna bara för lite slöhet

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 aug 2011, 06:47
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Det är verkligen genomtänkt att försvaga den redan klena växelkåpan genom att slipa av förstärkningsklackarna bara för lite slöhet

slipat bort dem har ja inte gjort, putsade av lite så hjulet gick fritt ut bara man tar det spikrakt ut, skulle man behöva ge sig in där om man e ute på en tur så vill ja inte plocks isär halva motorn om något händer. men men alla tycker olika o gör på olika sätt. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 aug 2011, 10:41
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Det är verkligen genomtänkt att försvaga den redan klena växelkåpan genom att slipa av förstärkningsklackarna bara för lite slöhet

Går lika fort att ta av kåpan! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 aug 2011, 12:07
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:tompa skrev:Det är verkligen genomtänkt att försvaga den redan klena växelkåpan genom att slipa av förstärkningsklackarna bara för lite slöhet

Går lika fort att ta av kåpan!
verkar som man mer eller mindre e idiotförklarad nu för hur jag gjort för o slippa ta av kåpan. men men alla har olika åsikter. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 aug 2011, 12:21
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:Conrad Engström skrev:tompa skrev:Det är verkligen genomtänkt att försvaga den redan klena växelkåpan genom att slipa av förstärkningsklackarna bara för lite slöhet

Går lika fort att ta av kåpan!
verkar som man mer eller mindre e idiotförklarad nu för hur jag gjort för o slippa ta av kåpan. men men alla har olika åsikter.
alla gör vi olika. alla ÄR vi olika. Så gör som du vill, och vad du tycker är bäst. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 aug 2011, 13:54
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja för fan, gör som du vill Niklas, när jag skulle dreva min cresent sachs så drevade jag på bak i stället för fram, för att det verkade så krångligt , och det gick bra

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 aug 2011, 14:33
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Ja för fan, gör som du vill Niklas, när jag skulle dreva min cresent sachs så drevade jag på bak i stället för fram, för att det verkade så krångligt , och det gick bra

jo men med tanke på de kommentarerna man får så blir man ju inte direkt motiverad att uppdatera tråden med min flakmoped. jag får helt enkelt skruva i godan ro utan att skriva allt man gör!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 aug 2011, 14:49
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ibland är det motgång och ibland är det medgång.
Inte så farliga kommentarer väl.....

Du har ju fått mycket kredit tidigare så en liten törn fäller väl inte en fura.
Keep on

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 aug 2011, 15:49
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Samma här stånga på bara, en del är rappa i tungan, men en glimt i ögat saknas aldrig, sen finns det förstås dom som alltid är KUNGAR

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 aug 2011, 16:11
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag förstår Niklas att han rädes den där växelaxeln, av tidigare erfarenheter.
Förlåt mig Sachs kompis, om jag klampade på.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 aug 2011, 19:09
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Jag förstår Niklas att han rädes den där växelaxeln, av tidigare erfarenheter.
Förlåt mig Sachs kompis, om jag klampade på.

ja sachs växelsystem e ingenting ja gillar att greja med. ellt e ju så kanon injusterat nu o växlarna funkar kloclrent. så dessa grejer vill ja inte röra förän de verkligen e haveri på det. lugnt conrad lite hallvgrining förut. blev drabbad av att meka gammal opel på jobbet, vilket ej e favoritsyssla när det bara krånglar. <!-- </EdIndex> --></div>