Sida 1 av 1
höja spolkanalerna
Postat: 29 aug 2011, 15:57
av sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->villket sät är det lätaste när man ska höja spolkanalerna <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 aug 2011, 16:01
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Enklaste? Skaffa dig en 90 graders slipmaskin som kommer åt spolportarna. Men dom kostar en del.... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 aug 2011, 16:05
av sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:Enklaste? Skaffa dig en 90 graders slipmaskin som kommer åt spolportarna. Men dom kostar en del....
det klarar nog inte plånboken av

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 aug 2011, 16:07
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Enklast är att lägga en distansplatta under cylindern så spolportarnas överkant kommer upp till önskad höjd. Kräver dock anpassning av övriga portar och cylinderns ovansida eller planing av topplocket. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 aug 2011, 16:09
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->"Dock" ger höjningen mer vinst av durationshöjningen än vad du förlorar av kompressionen. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 aug 2011, 16:10
av sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har en dremel men komer inte ner med de verktyg jag har någon som har något lämpligt verktyg att rekomendera <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 aug 2011, 16:12
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker knepet jag sa är rätt bra... men det finns ju även dom som gör hål "utåt" gör att komma åt med en vanlig rak slipmaskin, och sedan svetsar/hårdlöder igen hålet när dom slipat klart. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 aug 2011, 17:56
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Annars får du väl ta bort väggarna till spolportarna då kommer du åt men det gäller på kolven och ringarna mycket men så är vissa cylindrar gjorda orginal <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 aug 2011, 18:50
av sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Annars får du väl ta bort väggarna till spolportarna då kommer du åt men det gäller på kolven och ringarna mycket men så är vissa cylindrar gjorda orginal
hur menar du

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 aug 2011, 20:24
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo kapa bort väggen ut mot cylinderloppet då är det lätt att justera höjderna puch har några sådana cylindrar säkert fler tillverkare <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 aug 2011, 20:34
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->DKV Hade <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 aug 2011, 20:39
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Även Puch Maxi har så original vad jag har sett. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 aug 2011, 20:46
av sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vad är fördelarna och nackdelarna med att göra så
förutom att man komer åt att höja spolarna och att kolvrinarna slits mer.
är det något som är viktigt att tänka på eller är det bara att kapa <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 aug 2011, 20:52
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nackdel. Olika rörelser i cylindern, varm eller kall. Mindre yta för kolven att avkylas emot. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 aug 2011, 21:57
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->...och inte att förglömma, flödet genom kanalen försämras när man plockar bort grejer som ska hjälpa till att styra luften åt rätt håll. Cylindrar utan innerväggar i spolkanalerna hittas oftast på billiga skräpmotorer. <!-- </EdIndex> --></div>