Sida 1 av 2
puch maxi
Postat: 31 aug 2011, 21:47
av fram
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Satt och tittade lite på you tube idag. bland annat på just lite filmer med trimmade puch maxi. det går få en väldans sprutt på dom mopederna. blev sugen på att skaffa en skruva lite på. nån som har har erfarenhet om hur man får sprutt på dom !! ganska coolt med en moppe som inte ser ut mycket för världen men som drar iväg sådär bra. he he.. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 aug 2011, 21:54
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Synd dom är ful som stryk... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 aug 2011, 21:55
av Naeri
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade en sån när jag var 12, den gick väl inte så hemskt, kanske 45. Tror att det finns 70cc cylindrar att köpa, borde göra susen? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 aug 2011, 21:56
av Dan L
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får du inte sprutt på Fram Cityn med ANKER motorn? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 aug 2011, 22:14
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->finns 80cc.... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 sep 2011, 00:42
av Pop
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->finns hur mycket som helst ute i europa. nederländerna, tyskland och österike speciellt. äger själv 3 st. men har ägt många fler förut. det är en skön känsla att dra om eu moppar på något så osexigt som en puch maxi
här är en kille i sverige som håller på bygger 3 puch maxis just nu.
http://puchmaxituning.blogspot.com/
och han gör det rejält! till nästa säsong ska han bygga vattenkylt <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 sep 2011, 07:52
av BjörnK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo visst finns det trim till dessa moppar, egentligen hur mycket som helst.
Kan tyvärr inte tipsa om det bästa trimkittet.
Jag kör med österrikisk original setup dvs 2,2 hästar cylle och Bing 14 förgasare. Går runt 50 och kan tuffa upp lite till, då väder och vind tillåter.
Motorn är enkelt uppbyggd och mycket pålitlig, startar i alla väder.
Framgaffeln är lite vek, men även där finns bättre framgafflar att inköpa av märket EBR.
Visst är Puch Maxi "osexig", men förtjänar ett bättre rykte.
Dessutom billig i inköp. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 sep 2011, 11:48
av fram
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja man kan nu när jag forskat lite kunna köpa en sån för 12-1500 kr. såg även en som rotat lite med motorn o kommit upp i 90 km tim vid 11500rpm. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 sep 2011, 12:14
av fram
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Dan L skrev:Får du inte sprutt på Fram Cityn med ANKER motorn?
Det gör det säkert någon har en gång i tiden varit framme med borrmaskinen tror jag så att den gör säkert runt en 40 knyck nu, men det får vara bra så för frugan använder den. hmm. just det

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 sep 2011, 12:33
av Pop
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är ju två rörande axlar i hela motorn. inte mycket som kan få fel, inga delar som ska skjutas fram och tillbaka och kan gå sönder. bara kopplingen som finns massor med eftermarknads metoder för att få bättre grepp. vevar finns det 3-4 stycken att köpa. cylindrar, där är det bara glömma räkna upp alla, för det finns säkert upp mot 20 st som fortfarande tillverkas i olika storlekar.
jag kör med 70 cc och 15 mm förgasare orginal drevning, orginal tändning, eftermarknads avgasrör. och har med en E50 motor (standard på puch maxi) varit uppe i 70 och sniffat, 68 km/h. enda problemet då va att morsan låg bakom i sin bil, så fick en rejäl utskällning. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 sep 2011, 12:37
av Pop
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->som allt betalade jag 900 kr för 15 mm bing kopia, 70 cc cylinder, topp, kolv och packningar. billigt att trimma? det med frakt från nederländerna <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 sep 2011, 15:54
av Dan L
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fram skrev:Dan L skrev:Får du inte sprutt på Fram Cityn med ANKER motorn?
Det gör det säkert någon har en gång i tiden varit framme med borrmaskinen tror jag så att den gör säkert runt en 40 knyck nu, men det får vara bra så för frugan använder den. hmm. just det

skulle det behövas nångång så har jag en NOS motor till en sån.
har föresten själv en sån moped ståendes , en NOS från 1969

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 sep 2011, 09:38
av fram
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack förera inlägg o tips, ska idag åka och titta på en maxi, hittat en fin för 1500 som inte vill starta men det gör inget ska ändå riva ner den i molekyler. Sen ska det gå undan värre när jag är klar. jag hade en chiao en gång i tiden som jag fick att gå väldigt fort. när jag var ute o testade den lite kom det två ungdomar på moped o körde om o dom lipades. så jag vred på o blåste om dom det var kul. vet inte ens om dom hann se att jag lipades tillbaka. Ha ha. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 sep 2011, 09:45
av fram
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag återkommer gärna o skriver lite om hur det fortskrider med maxiprojektet. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 sep 2011, 12:04
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trevligt, Kul

<!-- </EdIndex> --></div>