Koplingen fungerar igen
Koplingen fungerar igen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->23Hejsan jag är ny här
jag har problem med min Crescent compakt det är en 3växlad fot
tror modellen är 50/3 KFS
det är så att kopplingen inte fungerar den startar på första kiken
men när jag ska lägga i växel så verkar inte kopplingen fungera så bra
jag tänkte att det kanske behövs butas olja på den så det gjorde jag men det kom massor av vatten ur den nästan ingen olja så jag skruvade då bort kåpan såg att det fans olja i den fast inte massor.
när jag koplar så rörsig inte kopligen alls.
min fråga är kan lamelerna fastnat??? eller kan det vara något annat som felar
taksam för svar <!-- </EdIndex> --></div>
jag har problem med min Crescent compakt det är en 3växlad fot
tror modellen är 50/3 KFS
det är så att kopplingen inte fungerar den startar på första kiken
men när jag ska lägga i växel så verkar inte kopplingen fungera så bra
jag tänkte att det kanske behövs butas olja på den så det gjorde jag men det kom massor av vatten ur den nästan ingen olja så jag skruvade då bort kåpan såg att det fans olja i den fast inte massor.
när jag koplar så rörsig inte kopligen alls.
min fråga är kan lamelerna fastnat??? eller kan det vara något annat som felar
taksam för svar <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
har du motstånd i kopplingshandtaget när du försöker frikoppla? eller e de helt slappt?? enklast för att demontera lamellerna är om du har en tjockare plåt ca 60mm i diameter som täcker kopparna fjädrarna ligger i. ett 6mm ål i mitten att sätta en M6 bult med en mutter på. på så vis kan du komprimera fjädrarna o med enkelhet ta ur lås blecken till fjäderpaketet, sedn e lamellerna framme. hoppas detta inte vart en helt tokig beskrivning utan att du förstår hur ja menar! <!-- </EdIndex> --></div>
har du gjort ett försök att justera på skruven mitt i kopplingen??meee69 skrev:Koplingen slirar inte utan det går inte att kopla ur det är inget rost i koplingen
i allafall så ser det inte rostigt ut
är det svårt att ta bort lamelerna???
har du motstånd i kopplingshandtaget när du försöker frikoppla? eller e de helt slappt?? enklast för att demontera lamellerna är om du har en tjockare plåt ca 60mm i diameter som täcker kopparna fjädrarna ligger i. ett 6mm ål i mitten att sätta en M6 bult med en mutter på. på så vis kan du komprimera fjädrarna o med enkelhet ta ur lås blecken till fjäderpaketet, sedn e lamellerna framme. hoppas detta inte vart en helt tokig beskrivning utan att du förstår hur ja menar! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
-
<!-- </EdIndex> --></div>
ja du de tänkte ja ej på att tipsa om. men man kan ju inte ha allt i huvudet jämt.Conrad Engström skrev:Dessutom kan det vara enklare. Om man har skruvnippel på viren, kan den ha släppt lite.

Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska se om jag hinner kika på kopplingen i dag
jag ska först se om jag kan spänna vajern sedan får jag titta på innstälnigarna
i motorn
finns det någon bra meckar bok att köpa så man kan lära sig lite mer
såg att det fanns bra bilder med beskrivning på meckartips <!-- </EdIndex> --></div>
jag ska först se om jag kan spänna vajern sedan får jag titta på innstälnigarna
i motorn
finns det någon bra meckar bok att köpa så man kan lära sig lite mer
såg att det fanns bra bilder med beskrivning på meckartips <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.raketsport.com/mektips.htm <!-- </EdIndex> --></div>meee69 skrev:finns det någon bra meckar bok att köpa så man kan lära sig lite mer
såg att det fanns bra bilder med beskrivning på meckartips
Ordförande i Hallstamoppers 

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har varit ute för samma sak, jag gjorde rent ordentligt och sedan hällde jag i ny olja sedan lät jag den gå på tomgång samtidigt som jag tryckte handtaget ut och in och till slut släppte det när olja kastats omkring. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B