<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det någon som vet vad fästena i den här svänghjulskåpan var tänkta till?
Kåpan satt på en vanlig G50 2-växlad trampmotor. Normalt brukar kåpan vara slät. Det står Ilo Monark på utsidan. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle det kanske kunna vara. I så fall någon sorts prototyp för det finns inga hål borrade för någon utgående drivaxel. Har aldrig sett någon Ilo-motor med mätardrivning. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej, inte prototyp, det är gjutning förberett för hastighetsmätardrivning. Jag har sett flera sådana kåpor, jag tror det fanns på de senare JLO G50B motorerna i 60-talets början och de hade också tätare delning på tandremmen. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an skrev:Nej, inte prototyp, det är gjutning förberett för hastighetsmätardrivning. Jag har sett flera sådana kåpor, jag tror det fanns på de senare JLO G50B motorerna i 60-talets början och de hade också tätare delning på tandremmen.
konstruktionen av mätardrivning är väl densamma som sachs som drivs av drevmuttern på den hanväxlade motorerna?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248