Skum kåpa till Ilo

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
ilo55cc

Skum kåpa till Ilo

Inlägg av ilo55cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det någon som vet vad fästena i den här svänghjulskåpan var tänkta till?
Kåpan satt på en vanlig G50 2-växlad trampmotor. Normalt brukar kåpan vara slät. Det står Ilo Monark på utsidan.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hastighetsmätare fäste :) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skulle säga desamma. den där modellen e gjord för att ha mätardrivning vill ja minnas. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
ilo55cc

Inlägg av ilo55cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle det kanske kunna vara. I så fall någon sorts prototyp för det finns inga hål borrade för någon utgående drivaxel. Har aldrig sett någon Ilo-motor med mätardrivning. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej, inte prototyp, det är gjutning förberett för hastighetsmätardrivning. Jag har sett flera sådana kåpor, jag tror det fanns på de senare JLO G50B motorerna i 60-talets början och de hade också tätare delning på tandremmen. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Nej, inte prototyp, det är gjutning förberett för hastighetsmätardrivning. Jag har sett flera sådana kåpor, jag tror det fanns på de senare JLO G50B motorerna i 60-talets början och de hade också tätare delning på tandremmen.
konstruktionen av mätardrivning är väl densamma som sachs som drivs av drevmuttern på den hanväxlade motorerna?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
ilo55cc

Inlägg av ilo55cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ok då vet jag. Tack så mycket. biggrin <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:konstruktionen av mätardrivning är väl densamma som sachs som drivs av drevmuttern på den hanväxlade motorerna??
Stämmer bra Niklas :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar