Jag skulle ju inte köpa mer grejer nu.....

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Pälle

Jag skulle ju inte köpa mer grejer nu.....

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle ju inte dra på mig nåt mer skrot, skulle ju fokusera på mina tyska qualitätsmopeder istället och se nu hur det gick.

Kringlan tipsade ju om en annons i Härnösandstidningen (el likn) och det fanns ju bl a 2 stummisvrak till salu. Ringde och snackade med säljaren och la ett bud som inte antogs.

En vecka senare ringer han och har accepterat mitt bud. "Det var många som hörde av sig och ville köpa delar, men jag vill sälja hela rasket". Så lät det.

Jag var ju tvungen att stå för mitt bud så idag åkte jag och hämtade grejerna.

Lite Stummisskrot, ett Raketvrak, en Compact som varit orange i original, en Suzuki M12 :D och en Komar cocos_acc.gif

Rätt nöjd med inköpen då jag även fick med en Bing 12 och en liten SachsBing 8,5 med chokespjäll!?

Någon som vet vad det är för härlig stor VDO-mätare jag fick med? Bild 4.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En postmoppe! *Avis* <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja där fanns ju mycket roligt :) Grattis till ett bra köp (vilket jag antar att det var).

Ser en sak jag kan vara intresserad av där, ser en Magnapull, är det till en Saxonette motor? Saknar det på min Saxonette :( Om du vill hä bort den kan du skicka et PM isfåall.

Sachsförgasaren med Choke är till Saxonette (Shopper och Partner), dom hade choke. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->suzukin lär inbringa en slant. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hm den får vi slåss om pälle :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mätaren har nog suttit på en P-ch dakota är nog samma på montana/nevada också <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för infon Amarace, tyvärr är det ingen komplett magnapull utan bara gallret om jag minns rätt.

Nroos; har du nån uppfattning om värdet på en dylik japansk pjäs? Jag gillar själv modellen men det fattas ju en hel del och även om det finns grejer på Ebay så borde jag nog inte ens överväga en renovering....eller? Riktigt fin tank har den iallafall :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fast även gallret är mer än vad jag har :) Har inget alls där nu. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:hm den får vi slåss om pälle :?
Hoppas du inte ska slåss med mig bara :roll: :?:

Förresten, nån som vet vilka compacter som var lackade orange? Typplåten under sadeln saknas så jag kan inte lista ut modellen. Gaffeln har lyktfästen som inte ser rätt ut. Jag tänker tidig E-type men resten av gaffeln känns Compact, hmm...... HPD? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Tack för infon Amarace, tyvärr är det ingen komplett magnapull utan bara gallret om jag minns rätt.

Nroos; har du nån uppfattning om värdet på en dylik japansk pjäs? Jag gillar själv modellen men det fattas ju en hel del och även om det finns grejer på Ebay så borde jag nog inte ens överväga en renovering....eller? Riktigt fin tank har den iallafall :lol:
Jag höll på lite med k50:sar när jag var kring 16 år. Framlyktan som är av den typen som sitter på din m12 är samma som satt på tidiga k50:sar. Brukar kosta kring 200-300 för en komplett. Kom ihåg nu att dessa lyktor satt på flera modeller. Däremot tanken som endast satt på m12 är nog inte så lätt att få tag på. lika så ramkåpan. Om jag var i behov av en m12 tank så skulle jag nog lätt punga ut minst 800:- om den var i ett skapligt skick. Nog tror jag det finns pengar att hämta i den där. Många bäckar små som man brukar säga. Men det är ju lite som en chansning varje gång man lägger ut något på tradera. Jag tycker själv att när man lägger ut något bra så brukar man bara få skitbud. Däremot om man lägger ut något mindre ovanligt så kan priserna bli skyhöga.

Det är rätt många som är fast i suzuki träsket så du kan ju annars lägga ut på blocket och där skriva högstbjudande då alla inte har så stor koll på tradera. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mumma,vilka godsaker :D <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Myck'e fina grejer där.... :P

Jag ber att få gratulera till affären Pälle. :thumb:

Den blå/vita Crescent moppen med pakethållaren fram skulle jag vilja ha... :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja poststummisen skulle man ju kunna tänkt sig att äga :) men den lär ju bli dyr.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja poststummisen den är skitdyr :lol: Nä, skämt åsido, den hade jag tänkt behålla... kanske.

Ni känner ju mig, jag säljer ju gärna bort grejer som det inte står Zündapp på så ser ni något på bilderna som ni gillar är det bara att dra iväg ett PM. <!-- </EdIndex> --></div>
kringlan

Inlägg av kringlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul att grejorna kom till rätt ställe!!! Grattis.
//Kringlan <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar