Sida 1 av 5
Mustang Mamba projekt
Postat: 10 nov 2011, 22:10
av Martinmamba
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjena! jag har en Mustang mamba jag ska renovera,ska bli orginal orange hade jag tänkt men inga fula dekaler, alltså ganska clean

Tänkte lägga upp lite bilder inom kort..... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 nov 2011, 18:49
av Martinmamba
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Innan jag hade plockat isär den. kan någon säga ungefär årsmod? <!-- </EdIndex> --></div>
1976
Postat: 12 nov 2011, 08:33
av Benke
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mustang fick 1976 4kantmotorn.Ks50 1975.Jag hade en mamba 1977
årsmodell 1976 blå .Med motorn du har.1977 fick mustang svart motor
med utanpå tändspole. <!-- </EdIndex> --></div>
Re: 1976
Postat: 12 nov 2011, 12:16
av Johan Lat
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Benke skrev:Mustang fick 1976 4kantmotorn.Ks50 1975.Jag hade en mamba 1977
årsmodell 1976 blå .Med motorn du har.1977 fick mustang svart motor
med utanpå tändspole.
Lättförståligt och bra

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 nov 2011, 13:03
av Martinmamba
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Benke, så min är tidigare än 1977? (iallafall motorn)? sedan har jag hört att tanklocket ändrades någon gång, typ imellan 1974-1975? från svartplast till kromadmetall (eller tvärt om)? <!-- </EdIndex> --></div>
tanklock
Postat: 13 nov 2011, 12:55
av Benke
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mitt var kromat tanklock på 76:an <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 nov 2011, 14:17
av Martinmamba
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja då kom jag nog ihåg rätt för de stod i norscandskatalog att -75 bytte dom till kromat tanklock, ganska konstigt att dom bytte från plast till kromadmetall, dom flesta mopederna blev de ju bara mer plast på under 70-talet. Men de betyder ju att den troligtvis gjordes 1975 eller 1976. Är det något mer man kan se på vilken årsmodell mamban är? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 nov 2011, 20:34
av Martinmamba
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såhär ser den ut idag

lite o göra.... men alla delar finns så de är bara o blästra o lacka den.
Här är orginal färgen, ska nog lacka den i den färgen igen.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 nov 2011, 09:02
av BjörnK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lycka till med projektet, alltid trevligt att se en Mamba!
Om du är svetskunnig eller känner någon som är, försök fixa ett nedre motorfäste (som fanns på de senare modellerna). Då slipper du problem med en motor som "svänger" i sidled. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 nov 2011, 09:46
av Johan Lat
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo din är en 75-76 ser man nu när du visat lite mer bilder. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 nov 2011, 20:27
av Martinmamba
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, jag tycker att de ska bli kula att få igång den igen. Man ser ju inte så många mambor, ganska ovanliga nu för tiden. Så du menar att jag ska svettsa så den får dom nya fästena som var på mamban sedan 1978? men passar den gammla motorn i dom fästena? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 nov 2011, 23:05
av Johan Lat
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo dom flesta Zündapp motorer har samma motorfästen så det kommer passa bra. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 nov 2011, 19:06
av Martinmamba
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ok,bra får se ifall jag hittar någon bild på hur de bör se ut så jag har något o gå efter. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 nov 2011, 22:21
av BjörnK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej
Så här ser motorfästet ut

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 nov 2011, 15:44
av Martinmamba
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åh tack! slipper jag leta.

bör väll inte ta så lång tid o göra har ju hela vintern på mig o fixa den. <!-- </EdIndex> --></div>