Sida 1 av 1
Puch MS 50 L 1957
Postat: 14 nov 2011, 10:46
av Puchlasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Startar en långsam tråd, då jag fortfarande är på stadiet samla delar, men visst nerplockande sker för att lista ut vad jag behöver. Skall till en storsamlare på 50talsPuch om några veckor, så därför behöver jag veta vad jag saknar. Tyvärr råder där fotoförbud, annars är hans samlingar helt underbara.
Tanken med detta objekt är att jag skall lära mig 50tals-Pucharna, då jag aldrig tidigare skruvat med dem.
Här är ursprungsobjektet, köpt på blocket efter en bild, och sen körd med Bussgods hem till mig, så lite chansning var det, men jag blev relativt nöjd. Framförallt då det var rätt komplett.

Hela kåpor runt motorn uppskattas, då dessa är hopplösa att få tag på i fint skick. Även cylinder och topp är fina, och pysen komplett.

Här syns mer av sprickor i ramen.

Mer rost finns

Det här är en vacker tank.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 nov 2011, 11:31
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den ramen kräver lite kärlek... men det finns ju gott om tid till att vara kär i vinter!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 nov 2011, 15:33
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det ser ut som den haft? ett hårt liv.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Fördelen med telefonmöten
Postat: 24 nov 2011, 21:28
av Puchlasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sitter i många telefonmöten på jobbet. Brukar surfa runt ibland när nån långpratare kör igång. Idag hamnade jag på Tradera, 4 minuter till en Puchram skulle gå ut. Köpte den för 569 kr, då den fanns nära jobbet. Det är den svarta närmast. Helt utan rost i bakskärmen. sjust gaffel och sving. Den blir bra reservdelar när ramen skall svetsas ihop. Hastighetsmätaren satt dessutom i och fungerade.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 nov 2011, 22:10
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Billigt! Grattis!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 jan 2012, 20:56
av Puchlasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har börjat så smått. Nya fälgar med rätt utseende och bredd är uppletade, Floridans är lite för bred och har inte rätt höjd på mittenpartiet.
Däck med vit sida finns, sadel har jag en i nästan nyskick. Har börjat på poleringen av motorkåporna.
Men som sagt detta kommer att bli i stilla mak, har inga planer på att få denna körbar i sommar, andra moppar går före. Färdigställer däremot bit för bit, så det blir som pussel på slutet. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 jan 2012, 21:29
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Innan jag såg den nya ramen, tänkte jag, svetsa

Jag har svetsat hårdlött och svetsat i många Puch ramar från den tiden. Det spricker bredvid svetsen.

Ovanligt att både pys och kåpor är hela.
Grattis! lycka till! <!-- </EdIndex> --></div>
Här är min MS50 Kansas
Postat: 03 feb 2012, 16:33
av 60 cc
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpt ny 1962 av första ägaren - har stått i en sjöbod. Jag har "servat" den ett antal gånger innan jag till slut fick köpa den. Ett antal 15-åringar har använt den. Nu har jag fixat hel vagga, klädplåt, nya fina hjul, framskärm och lite annat. Redo att rivas ned. Den fungerar suveränt mekaniskt. Men visst ser den ut som ett lik
http://imageshack.us/photo/my-images/689/img0145cq.jpg/ <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Här är min MS50 Kansas
Postat: 03 feb 2012, 16:36
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
60 cc skrev:Köpt ny 1962 av första ägaren - har stått i en sjöbod. Jag har "servat" den ett antal gånger innan jag till slut fick köpa den. Ett antal 15-åringar har använt den. Nu har jag fixat hel vagga, klädplåt, nya fina hjul, framskärm och lite annat. Redo att rivas ned. Den fungerar suveränt mekaniskt. Men visst ser den ut som ett lik
http://imageshack.us/photo/my-images/689/img0145cq.jpg/
härligt utgångsobjekt!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 feb 2012, 16:57
av 60 cc
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack. Den ska vara brunröd om någon undrar. Räknar med att ha den klar till badsäsongen börjar <!-- </EdIndex> --></div>