Sida 1 av 1

Renovering av Custom Dakota

Postat: 10 mar 2009, 12:26
av turbozoo
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Började en annan tråd där jag renoverar en HVA Roulette och hade bara tänkt ha denna Dakota på samma tråd som ett sidoprojekt men känns som det kan bli lite rörigt med bilder och så om dom är på samma så gör en ny tråd med Dakotan.

Detta är projektet i fråga

Bild

Bankade med våld bort Cylindern idag, den blev rätt illa tilltygad, men jag hade nog ändå tänkt montera en orginal cylinder då det bor en Polis i vårat kvarter :P och upptäckte då att rosten verkar ha krypit långt in i motorn så ska jag få den att gå krävs nog att dela motorn och ge den en ordentlig omgång. Så ska titta lite om det kanske är lika bra att få tag på en annan motor istället.

Det som blev kvar av cylindern


Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 mar 2009, 22:30
av turbozoo
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Motorn fylld med diesel idag för att se om det lossnar så får man ta det därifrån sen.

Edit: Bara att vänta och se om det lossnar


Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 14 apr 2009, 18:42
av turbozoo
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Renovering av denna står inte helt still heller, fick tag på en annan motor men kan kanske rädda den gamla också. På motorn jag köpte hade dom dock borrat upp och gängat om för två av pinnbultarna tror till m8, för m6 är väl orginal?

Nu är det ju så att dom större pinnbultarna går ju inte igenom cylindern så undrar om nån vet om det finns nån sorts insatsgänga jag kan skruva ner där för att kunna använda orginal pinnbultar? om ja, även vart det kan finnas att köpa. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 14 apr 2009, 19:14
av bodda
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag gjorde egna pinnbult med m8 i blocket sen m6 annars kan du
borra cylle o topp så m8 går igenom :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 apr 2009, 09:58
av turbozoo
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ville helst inte borra i cylindern. Har funderat på att svarva till en pinnbult men kändes enklare med nån sorts insatsgänga. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 apr 2009, 15:30
av Cadillac
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
turbozoo skrev:ville helst inte borra i cylindern. Har funderat på att svarva till en pinnbult men kändes enklare med nån sorts insatsgänga.
Det finns ju pinnbultar att köpa som är m8 på nere och m6 uppe. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 apr 2009, 18:19
av turbozoo
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jaså, vart? :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 apr 2009, 20:21
av Säcken
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om ja inte minns helt fel så har Yamaha DTR sånna pinnbultar orginal.. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 16 apr 2009, 18:15
av turbozoo
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hehe, gick in på cykelkraft och kollade under dtr och hittade inte pinnbulten men väl insatsgängan jag var på jakt efter så tack så mycket för tipset :D dom var dock lite väl dyra tycker jag, 69 kr st :shock: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 28 apr 2009, 22:01
av turbozoo
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fram axeln vill inte igenom fälgen, vad finns som kan bli snett så det kan bli så? är inte axeln, för den är ny. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 02 maj 2009, 21:19
av turbozoo
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->strunta i förra inlägget, men nu undrar jag om det finns nåt sätt att fastställa årsmodell på min dakota? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 02 maj 2009, 21:30
av Pierre
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->gå in på den här sidan där kan man kolla efter ramnumer så kan man se vilken års modele den är samt att du kan se efter tuv numeret på ramen http://goto.glocalnet.net/puch-hobby/ram_och_motor_nummer.html

8) <!-- </EdIndex> --></div>