Sida 1 av 12
Volvo 242 1975, Topplocket hemma!
Postat: 04 dec 2011, 17:07
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då får jag pressentera min första bil! Detta är en volvo 242 från 1975
Kommer trimmas lite efter som

men då blir det nog en helt annan motor!
En liten film på när motorn går som förövrigt är en b20!
http://www.youtube.com/watch?v=cTQNbTDTtxw <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 dec 2011, 17:17
av Levve
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Å fy faan.. Låter som ett gammalt trösverk. Synd att bilen redan är förstörd med skyport. Finns inte många 242L kvar i rullande skick.
Byt förfaan inte ut motorn i den. RENOVERA!!!

<!-- </EdIndex> --></div>
Re: Volvo 242 1975
Postat: 04 dec 2011, 17:20
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="ilogurra"]Då får jag pressentera min första bil! Detta är en volvo 242 från 1975
Kommer trimmas lite efter som

men då blir det nog en helt annan motor!
Annan motor? Ilo eler
Såg för övrigt välbevarad ut.
Misstänker att ett 5tums system snart sitter på,megastor basåda och nån jättevinge bak

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 dec 2011, 17:24
av Levve
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Misstänker att ett 5tums system snart sitter på,megastor basåda och nån jättevinge bak
Sen är det bara att smälla dit en LGF-triangel å komma till Kilafors å leka med EPA- raggarna

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 dec 2011, 17:59
av knilsknilsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till den fina volvon gurra!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 dec 2011, 18:14
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra med -75a inga problem vid bilprovningen om man byter motor
ställ i en 2.5liters B23 med
stoooora 
förgasare <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 dec 2011, 19:02
av Amarace
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Levve skrev:Å fy faan.. Låter som ett gammalt trösverk. Synd att bilen redan är förstörd med skyport. Finns inte många 242L kvar i rullande skick.
Byt förfaan inte ut motorn i den. RENOVERA!!!

Det är ingen L, det är en DL
Såg ju fräsch ut på bilderna iaf, bra utgångsobjekt, ok att det är synd att "förstöra" ytterligare en, men en 75:a är ju perfekt om man vill trimma

Bara CO och att det är sluten vevhusventilation som är krav (och max tillåten effekt) <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 dec 2011, 22:20
av Mattias-M
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir de BMW snurra under huven eller T5 med ZF låda som alla andra härmapor på häng och kräng eventen

<!-- </EdIndex> --></div>
Re: Volvo 242 1975
Postat: 04 dec 2011, 22:24
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Levve skrev:Å fy faan.. Låter som ett gammalt trösverk. Synd att bilen redan är förstörd med skyport. Finns inte många 242L kvar i rullande skick.
Byt förfaan inte ut motorn i den. RENOVERA!!!

hahaha, 242 DL!

Blir en volvo motor med samma motorfästen
selma skrev:
Annan motor? Ilo eler

Såg för övrigt välbevarad ut.
Misstänker att ett 5tums system snart sitter på,megastor basåda och nån jättevinge bak

Nej så bra blir de inte
3 tum blir det å turbo som ljud
knilsknilsson skrev:Grattis till den fina volvon gurra!

Tackar tackar!
Braxmatte skrev:Bra med -75a inga problem vid bilprovningen om man byter motor
ställ i en 2.5liters B23 med
stoooora 
förgasare
Precis!

Nej blir ingen förgasar motor

turbo motor tror jag!
Amarace skrev:
Det är ingen L, det är en DL

Såg ju fräsch ut på bilderna iaf, bra utgångsobjekt, ok att det är synd att "förstöra" ytterligare en, men en 75:a är ju perfekt om man vill trimma

Bara CO och att det är sluten vevhusventilation som är krav (och max tillåten effekt)
Precis!
Njae..den ska inte förstöras, bara ändras lite på
Mattias-M skrev:blir de BMW snurra under huven eller T5 med ZF låda som alla andra härmapor på häng och kräng eventen

För dyrt

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 dec 2011, 22:29
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Plöj inte ner förmycket pengar i den där Gurra!
Oddsen för att du inte "skrotar" den i vinter är inte så höga!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 dec 2011, 22:41
av Samuel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stick ut och renovera original motorn!
Sen köper du en till B20 och sugtrimmar så mycket du kan!
"No Turbo Shit, Just Real Power"

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 dec 2011, 22:53
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:Plöj inte ner förmycket pengar i den där Gurra!
Oddsen för att du inte "skrotar" den i vinter är inte så höga!

Hehe, jag har inget körkort än så det är nog lugnt
körmoped skrev:Stick ut och renovera original motorn!
Sen köper du en till B20 och sugtrimmar så mycket du kan!
"No Turbo Shit, Just Real Power"

Får se hur de blir

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 dec 2011, 23:37
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Exakt. No Turbo Shit, Just Real Power!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 dec 2011, 23:41
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->säger som de tidigare. inte i med någon stressfläkt, trimma på riktigt istället!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 dec 2011, 01:14
av Perka
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Årsmodell -75 = Perfekt för V8...

<!-- </EdIndex> --></div>