Sida 1 av 12

Volvo 242 1975, Topplocket hemma!

Postat: 04 dec 2011, 17:07
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då får jag pressentera min första bil! Detta är en volvo 242 från 1975

Kommer trimmas lite efter som :wink: men då blir det nog en helt annan motor!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

En liten film på när motorn går som förövrigt är en b20!

http://www.youtube.com/watch?v=cTQNbTDTtxw <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 dec 2011, 17:17
av Levve
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Å fy faan.. Låter som ett gammalt trösverk. Synd att bilen redan är förstörd med skyport. Finns inte många 242L kvar i rullande skick.
Byt förfaan inte ut motorn i den. RENOVERA!!! :shock: <!-- </EdIndex> --></div>

Re: Volvo 242 1975

Postat: 04 dec 2011, 17:20
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="ilogurra"]Då får jag pressentera min första bil! Detta är en volvo 242 från 1975

Kommer trimmas lite efter som :wink: men då blir det nog en helt annan motor!

Annan motor? Ilo eler :?: :lol:

Såg för övrigt välbevarad ut.

Misstänker att ett 5tums system snart sitter på,megastor basåda och nån jättevinge bak :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 dec 2011, 17:24
av Levve
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Misstänker att ett 5tums system snart sitter på,megastor basåda och nån jättevinge bak


Sen är det bara att smälla dit en LGF-triangel å komma till Kilafors å leka med EPA- raggarna :lol: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 dec 2011, 17:59
av knilsknilsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till den fina volvon gurra! oregonian_congratulations.gif <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 dec 2011, 18:14
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra med -75a inga problem vid bilprovningen om man byter motor
ställ i en 2.5liters B23 med stoooora :shock: förgasare <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 dec 2011, 19:02
av Amarace
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Levve skrev:Å fy faan.. Låter som ett gammalt trösverk. Synd att bilen redan är förstörd med skyport. Finns inte många 242L kvar i rullande skick.
Byt förfaan inte ut motorn i den. RENOVERA!!! :shock:
Det är ingen L, det är en DL :)

Såg ju fräsch ut på bilderna iaf, bra utgångsobjekt, ok att det är synd att "förstöra" ytterligare en, men en 75:a är ju perfekt om man vill trimma :) Bara CO och att det är sluten vevhusventilation som är krav (och max tillåten effekt) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 dec 2011, 22:20
av Mattias-M
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir de BMW snurra under huven eller T5 med ZF låda som alla andra härmapor på häng och kräng eventen :?: <!-- </EdIndex> --></div>

Re: Volvo 242 1975

Postat: 04 dec 2011, 22:24
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Levve skrev:Å fy faan.. Låter som ett gammalt trösverk. Synd att bilen redan är förstörd med skyport. Finns inte många 242L kvar i rullande skick.
Byt förfaan inte ut motorn i den. RENOVERA!!! :shock:
hahaha, 242 DL! :wink:
Blir en volvo motor med samma motorfästen :)
selma skrev: Annan motor? Ilo eler :?: :lol:
Såg för övrigt välbevarad ut.
Misstänker att ett 5tums system snart sitter på,megastor basåda och nån jättevinge bak :wink:
Nej så bra blir de inte :wink:

3 tum blir det å turbo som ljud :wink:
knilsknilsson skrev:Grattis till den fina volvon gurra! oregonian_congratulations.gif
Tackar tackar! :)
Braxmatte skrev:Bra med -75a inga problem vid bilprovningen om man byter motor
ställ i en 2.5liters B23 med stoooora :shock: förgasare
Precis! :wink: Nej blir ingen förgasar motor :( turbo motor tror jag!
Amarace skrev: Det är ingen L, det är en DL :)
Såg ju fräsch ut på bilderna iaf, bra utgångsobjekt, ok att det är synd att "förstöra" ytterligare en, men en 75:a är ju perfekt om man vill trimma :) Bara CO och att det är sluten vevhusventilation som är krav (och max tillåten effekt)
Precis!
Njae..den ska inte förstöras, bara ändras lite på :)
Mattias-M skrev:blir de BMW snurra under huven eller T5 med ZF låda som alla andra härmapor på häng och kräng eventen :?:
För dyrt :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 dec 2011, 22:29
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Plöj inte ner förmycket pengar i den där Gurra!

Oddsen för att du inte "skrotar" den i vinter är inte så höga! :lol: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 dec 2011, 22:41
av Samuel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stick ut och renovera original motorn!
Sen köper du en till B20 och sugtrimmar så mycket du kan!
"No Turbo Shit, Just Real Power" :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 dec 2011, 22:53
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:Plöj inte ner förmycket pengar i den där Gurra!

Oddsen för att du inte "skrotar" den i vinter är inte så höga! :lol: :wink:
Hehe, jag har inget körkort än så det är nog lugnt :wink:
körmoped skrev:Stick ut och renovera original motorn!
Sen köper du en till B20 och sugtrimmar så mycket du kan!
"No Turbo Shit, Just Real Power" :D
Får se hur de blir :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 dec 2011, 23:37
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Exakt. No Turbo Shit, Just Real Power!!! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 dec 2011, 23:41
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->säger som de tidigare. inte i med någon stressfläkt, trimma på riktigt istället!! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 05 dec 2011, 01:14
av Perka
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Årsmodell -75 = Perfekt för V8... :D <!-- </EdIndex> --></div>