Bildfråga, vilken plats?

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Bildfråga, vilken plats?

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->"eller skapa en bildtråd om någon speciellt"

En bildfråga kanske? :)

  • Bild
Det är sent 1970-tal och jag har fått följa med en kompis som blivit tipsad till en plats där det finns gamla grejer.

Vart hamnade vi? :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I skogen! slider_anon.gif

Tycker dock mannen som står där ser aningen läskig ut... staff_shutup9ou.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Levve
Inlägg: 1224
Blev medlem: 20 apr 2009, 23:00
Ort: Norrbyn Kilafors. Hanebo socken

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På eda-skroten i värmland så klart. Vid norska gränsen :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Inlägg: 1361
Blev medlem: 08 nov 2009, 00:00
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->djupt inne i de småländska skogarna :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det bilden visar är en fullständigt normal gård i Nusnäs :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Nordpilen
Inlägg: 78
Blev medlem: 25 jul 2011, 23:00
Ort: sthlm
Kontakt:

Inlägg av Nordpilen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns ett ställe uppe i Norrland som heter Kräkångersnoret .I min ungdom åkte vi förbi där ibland när vi skulle på dans, i raggarbil så klart.
Känner inte igen stället men tycker jag känner igen gubben <!-- </EdIndex> --></div>
Levve
Inlägg: 1224
Blev medlem: 20 apr 2009, 23:00
Ort: Norrbyn Kilafors. Hanebo socken

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Näämen.. Nu känner jag igen mig. Det är ju förfan baksidan hos min granne. Kan inte finnas ett till ställe som ser så jävligt ut. :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Levve skrev:Näämen.. Nu känner jag igen mig. Det är ju förfan baksidan hos min granne. Kan inte finnas ett till ställe som ser så jävligt ut. :twisted:
Jodå :lol: Kom hit så ska du få en guidad tur :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Levve
Inlägg: 1224
Blev medlem: 20 apr 2009, 23:00
Ort: Norrbyn Kilafors. Hanebo socken

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:lol: <!-- </EdIndex> --></div>
carl76
Inlägg: 1010
Blev medlem: 12 sep 2009, 23:00
Ort: Söderköping

Inlägg av carl76 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skroten i Ryd? <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för alla svar med humor och glimten i ögat... :D

Rätt svar är i inlägget ovan. Bläddra bland bilderna på sidan två i länken nedan så kommer ni att se Åkes hus till höger på bilden och den lilla verkstaden till vänster. Fast jag tror han bara bodde där om somrarna. Den gången jag var där då är första och enda för mig och då var stället helt okänt men blev riksbekant och turistattraktion efter TV-reportage och skriverier i tidningarna på 90-talet.

http://www.bergbrink.se/bilkyrkogard.htm

Jag kollade efter delar till gamla motorcyklar men hittade inget särskilt. Mest var det bilar men även små roliga lastbilar och en och annan traktor. Uppe vid den lilla verkstaden stod en Lanz Bulldog tändkuletraktor men den blev säkert hämtad av någon ganska snart. Kanske redan medan Åke fortfarande var där. <!-- </EdIndex> --></div>
carl76
Inlägg: 1010
Blev medlem: 12 sep 2009, 23:00
Ort: Söderköping

Inlägg av carl76 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Tack för alla svar med humor och glimten i ögat... :D

Rätt svar är i inlägget ovan. Bläddra bland bilderna på sidan två i länken nedan så kommer ni att se Åkes hus till höger på bilden och den lilla verkstaden till vänster. Fast jag tror han bara bodde där om somrarna. Den gången jag var där då är första och enda för mig och då var stället helt okänt men blev riksbekant och turistattraktion efter TV-reportage och skriverier i tidningarna på 90-talet.

http://www.bergbrink.se/bilkyrkogard.htm

Jag kollade efter delar till gamla motorcyklar men hittade inget särskilt. Mest var det bilar men även små roliga lastbilar och en och annan traktor. Uppe vid den lilla verkstaden stod en Lanz Bulldog tändkuletraktor men den blev säkert hämtad av någon ganska snart. Kanske redan medan Åke fortfarande var där.
Ja lanz bulldog får nog inte stå så länge!Det är 2 stycken jag känner som har varsitt lanz objekt,tror förresten att den ena är igång nu. <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ligger en o en annan moped där oxå...=) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->oh den gubben måste ha luktat mysigt..
Å det verkar vara taget allt som bara går att ta ur dom objekten bara skrot kvar om vi säger så.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mest bara oanvändbart skit ser det ut som. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar