Sida 1 av 1

Skillnader V3 kontra M-motorn? (Puch)

Postat: 17 dec 2011, 22:47
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilka är dom största skillnaderna? Mer hållbara bitar i M-motorn (kopplingen är vassare) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 18 dec 2011, 03:44
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ursäkta, men vad är V3 för motor? :oops: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 18 dec 2011, 11:31
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->V3-motorn är den vanliga 3-petaren som sitter på dakotorna m.fl <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 dec 2011, 21:20
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->PrintScreen från Puch 1971 års försäljningsbrochyr.

Bild

Uploaded with ImageDumpster.us <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 dec 2011, 21:37
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skillnaden står ju där ?? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 dec 2011, 21:42
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Strippad Dakota med crosstuk och sportmotor, det var fräsigt.

Kanske man skulle köpt sig en fin Dakota och byggt om, kapa bakskärmen för att kunna stegra ordentligt 8) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 dec 2011, 23:21
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Intressant där står pris i kronor för motorn 1971. Lägger man på nuvarande moms skulle det bli c:a 5.100:- för en sådan motor idag.

Har för mig man fick betala sådär 200-300 spänn för t.ex. en beg. stockholmare i början av sjuttiotalet. Det skulle motsvara ett par tusen kronor nu. Idag går det i bland att köpa en gammal moped i skapligt skick för ett par-tre-fyra tusen kronor. Det är prisvärt tycker jag. En tvåväxlad Pilot motor såldes idag på Tradera. Av ekonomiska skäl kunde jag tyvärr inte buda på den. Nu har jag förvisso inte kollat men så värst mycket över 500 kronor tror jag inte den såldes för och det är i så fall en mycket bra affär för den som vill ha en sådan motor (jag :oops: ). <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 dec 2011, 16:58
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Drog ju in en M-Motor häromdan, fast utan cylinder, från eBay.de 1100 inkl frakt, iofs utan cylinder. Sjukt billigt. På tradden får man hosta upp det dubbla för samma ting... <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 12 jun 2012, 08:20
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:
Kanske man skulle köpt sig en fin Dakota och byggt om, kapa bakskärmen för att kunna stegra ordentligt 8)

Man kan bli lite fuktig i nacken och längs ryggen dock...
Bild
Bild


:)

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 13 jun 2012, 16:55
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en polare har ett gäng M motorer på hyllan även en Nos <!-- </EdIndex> --></div>

Re: Skillnader V3 kontra M-motorn? (Puch)

Postat: 17 dec 2012, 14:36
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Puchen skrev: Mer hållbara bitar i M-motorn
Fast undra hur man bär sig åt för att rensa drev så här?
Bild

http://www.tradera.com/puch-m-motor-auktion_100703_171097474


/ P <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 17 dec 2012, 18:59
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->säkert en nål till nålagret som legat på fel ställe <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 17 dec 2012, 19:53
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:säkert en nål till nålagret som legat på fel ställe
Ja, det bör det nog vara.
Att köra sönder ett drev med vridmoment från motorn vill ju till med så små cc.
:)

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>