Sida 1 av 2
Autoped 53:a nya gammeldelar
Postat: 29 dec 2011, 20:51
av WYA
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Verktygslådan kass, vad göra?
En ny, såklart!
Överst är det formen och tunnt skal i epoxi och glasfiber.
Understa har jag just monterat sidoväggarna i lådan med epoxispackel.
NM Laminering 275 och Jotun Epoxi Repair. I morgon blir det dremmel och fräsverktyget. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 dec 2011, 21:33
av HUSQVARNA SPORT
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du glömt plåtbiten som ska gå in i låset, snygt jobb jag får nog prova att göra en lika dan för min är myckett trasig. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 dec 2011, 21:44
av WYA
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den finns där. Kom inte med på bilden. Kommer en bild till om några dagar när den är färdig. Tänkte jag skulle gjort den av kolfiber först, men då originalet var så risigt tog jag metallbiten därifrån. Även den lilla puckeln på undersidan finns med.
Dock skiljer sig lådorna lite mellan årgångarna. Mest hur skiljeväggarna är placerade och storleken. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 jan 2012, 19:52
av WYA
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Så, originalen och kopian. Lackad o klar. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 jan 2012, 20:00
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ju hur bra ut som helst.
Masstillverkning och försäljning på Tradyra på G?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 jan 2012, 20:03
av dr.novolette
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->djävligt bra men mkt jobb å hyffsat dyrt.. epoxy är ju lite dyrare än polyester även rovingväven är dyrare än kross..
är den nya lite rundare i hörnen månne?
men hur som helst mkt snyggt jobb

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 jan 2012, 20:28
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, väldigt snygg jobb. Själv skulle jag inte ens komma på tanken... men en del av vana vid plastjobb av en eller annan anledning. Det kan väl vara allt från båtbyggare till tandläkare.... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 jan 2012, 22:18
av WYA
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack, ja hörnen är nog aningens rundare på kopian. Tyvärr något som blir av tillverkningstekniken. Är i branschen när det gäller epoxi och väv, så materialen var givna.
Dock är materialkostnaden löjligt låg för varje enskild, men det blir ju lite tid.
Skulle jag få för mig att producera, så får nog finishen dessutom höjas.
Men om någon har ett taskigt original, så kanske jag går ner i min källare.... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 jan 2012, 07:26
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt jobbat! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 jan 2012, 21:01
av NV
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja man kan inte bli annat än imponerad. Snyggt!!! Dessutom till min favoritmodell av moped. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jan 2012, 18:56
av WYA
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade en domän över och tänkte ha en plats med alla foton som tagits och fler lär det bli.
http://www.vulgaris.se/
Bara min NV5 och lite annat smått & gott. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jan 2012, 19:16
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag undrar om domänen och arbetet med den är mer arbete än själva mopeden. Dessutom heter navet Torpedo transport. Det är kraftigare än till cyckel. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jan 2012, 19:21
av WYA
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för det. Något skryt får det va också

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jan 2012, 19:30
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
WYA skrev:Tack för det. Något skryt får det va också

Jag har en likadan 53a men det skiljer på luftfiltret. Min har insugningsljuddämpare med chok. Dessutom saknas höger kjolskydd. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jan 2012, 19:55
av WYA
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Insugningsljuddämparen var, om jag fattat rätt, ett tillval som kom 53/54. <!-- </EdIndex> --></div>