VRM Zündapp Racingvev för 5 växlade motorn med 44 mm slag!
Postat: 02 jan 2012, 22:20
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej igen!!
Nu är jag här igen och visar upp 2012 års Vevpartikollektion !
Fulländad funktion och design!
Ett vevparti för Zündapp i tiden med 44 mm slaglängd
vilket gör att det blir med 45 mm kolvar riktiga 70 cc.
och med 48 mm kolvar riktiga 80 cc.
Balansfaktorn är anpassad för kolvar med vikt på ca 135 gram.
Det medger montering av en riktig Wössnerkolv tex om man
kör med en YZ-80 cylle i borrning 48-49 mm.
Det är tack vare dom supertunga Volframmotvikter som gör det möjligt att tillverka en vev så här massiv och ändå få rätt balansfaktor.
Vevstakens cc mått är 95 mm vilket medger många möjligheter
att justera in cylinderläget jämt emot motorblocket.
Vevtappen har jag valt att göra i 18 mm för att uppnå total
stabilitet utan flex.
Det är samma dimension som Zündapp själva valde
att använda på sin 125a.
Då förstår ni hur stabilt det här är!!
Lilländans håldiameter är 17 mm vilket gör att man har möjlighet att använda 12,13 eller 14 mm kolvbult.
Fabrikatet är som vanligt på vevstaken är SAMARIN och är specialframtaget just för det här vevpartiet.
Vikten är över 20% tyngre än orginalveven vilket gör att motorgången är stabilare än ett strykjärn på svärmors finskjorta!!
Ni som vill ha det där extra som gör att er motor får en helt annan bottenork och körglädje har nu chansen att bli en av dom få lyckliga ägare till ett sånt här mästerverk!
Vi hörs igen hoppas
Roffe
Pris 5400 Kronor.


<!-- </EdIndex> --></div>
Nu är jag här igen och visar upp 2012 års Vevpartikollektion !

Fulländad funktion och design!
Ett vevparti för Zündapp i tiden med 44 mm slaglängd
vilket gör att det blir med 45 mm kolvar riktiga 70 cc.
och med 48 mm kolvar riktiga 80 cc.
Balansfaktorn är anpassad för kolvar med vikt på ca 135 gram.
Det medger montering av en riktig Wössnerkolv tex om man
kör med en YZ-80 cylle i borrning 48-49 mm.
Det är tack vare dom supertunga Volframmotvikter som gör det möjligt att tillverka en vev så här massiv och ändå få rätt balansfaktor.
Vevstakens cc mått är 95 mm vilket medger många möjligheter
att justera in cylinderläget jämt emot motorblocket.
Vevtappen har jag valt att göra i 18 mm för att uppnå total
stabilitet utan flex.
Det är samma dimension som Zündapp själva valde
att använda på sin 125a.
Då förstår ni hur stabilt det här är!!
Lilländans håldiameter är 17 mm vilket gör att man har möjlighet att använda 12,13 eller 14 mm kolvbult.
Fabrikatet är som vanligt på vevstaken är SAMARIN och är specialframtaget just för det här vevpartiet.
Vikten är över 20% tyngre än orginalveven vilket gör att motorgången är stabilare än ett strykjärn på svärmors finskjorta!!
Ni som vill ha det där extra som gör att er motor får en helt annan bottenork och körglädje har nu chansen att bli en av dom få lyckliga ägare till ett sånt här mästerverk!
Vi hörs igen hoppas
Roffe
Pris 5400 Kronor.


