Sida 1 av 2
NV 125 Saxoped
Postat: 27 mar 2009, 22:23
av Ari
Postat: 27 mar 2009, 23:23
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kommer bli farligt!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 mar 2009, 23:49
av Ari
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jajjamänsan

farligt på många sätt

mest för att bromsarna inte pallar för någe högre farter
Blir man stoppad av farbror blå så lär han inte gilla storleken på cyllen

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 mar 2009, 07:04
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om farbror blå skulle stå ivägen så kan du ju inte stanna

Därför är det bra med dåliga bromsar.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 maj 2009, 20:38
av Ari
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är NV-n uppgraderad litegrann.
Det vart en EKF med 80 cc.
Lagom i tid för HallstaMoppers vår-rally som går imorgom Lördag 16 maj med start på Westerqvarn i Mölntorp kl. 12.00 <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 maj 2009, 20:50
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he...riktigt grymt...

lar ju gå som ett skott...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 maj 2009, 21:20
av vodka
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förmodligen skitsvår att bromsa ner snabbt från hög fart

MEN den lär säkert gå fort som f** med tanke på den låga vikten <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 maj 2009, 21:28
av Ari
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja bromsarna håller inte samma klass som accelerationen , gäller bara att planera stoppen i god tid

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 maj 2009, 23:24
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fan va rätt...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 maj 2009, 07:31
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ari:
Hmm, Uppgraderad lite grann håller kedjan? Mycket trevligt

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 maj 2009, 18:35
av Ari
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mekaniska hållbarheten är det ingen fara med , annat är det med elsystemet

Vi i HallstaMoppers avverkade vårat mopedrally som var på ca 11 mil , jag hade några missöden under vägen

kabeln till kondensatorn som jag har monterat på ramen vibrerade av varvid det blev en massa konstiga fel innan jag förstog vad som hade hänt , med det fixat så gick det ganska smärtfritt , bara en massa slir på kopplingen vid hastigheter över 60-70 knyck ( jag åker fortfarande med den 2-skiviga originalkopplingen )
Här en bild på min "stål-åsna" i gott sällskap mellan Pekkas Gul-rex och Conrads Stockholmare båda med EKF/80 ts-maskiner
Det var förresten ett välbesökt rally med nästan 80 deltagande.
Bl.a så visade "Sura" , Conrad och "Rexxy" upp sina top-speed moppar inför nästa helg i Malmby där dom ska tävla.

"Sura"-s 80 cc F50 närmast och Conrads gula 50 cc F 50
"Rexxy"-s 75 cc Sachsarelli <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 maj 2009, 21:37
av vodka
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad har pekka för cylle och topplock? Det ser ut som 80ts cylle och topplock. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 maj 2009, 22:41
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pekka har samma sak, 80ts cylinder plus topp <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 maj 2009, 02:21
av Säcken
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför 80cc på en moped?? 50cc ä respekt Conrad

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 maj 2009, 07:31
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilka frächa maskiner Conrads gula F50 är det bästa jag sett i crescentväg ännu, dom andra 75-80 cc spelar i en annan division, Rexy jag ser att du är klar nu, ser väldigt bra ut, en F 50 med 80cc är rena krutet lycka till pojkar

<!-- </EdIndex> --></div>