Husqvarna 2vxl. samt scoterettdelar SÄLJES/BYTESUPPD:BILDER!

Flakmopednr1
Inlägg: 7
Blev medlem: 29 mar 2009, 23:00

Husqvarna 2vxl. samt scoterettdelar SÄLJES/BYTESUPPD:BILDER!

Inlägg av Flakmopednr1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Av någon anledning fick jag en Crescent scoterett när jag var liten, tack vare den föddes mitt intresse för det mekaniska.

Det finns delar att rädda. Motorn saknar en kolvring, mopeden destå mer men kanske finns det någon som vill ha något och det är ju kul annars åker allt till tippen.

Plockade ut HVA motorn för mååånga år sedan och satte den på en hembyggd chopper. Stackars compact.

Fråga efter delar så kan jag leta. Lyckades 15mm trimma en böjd förgasare till hva när jag var grabb o den finns nog kvar någonstans om någon önskar....

:D

edit; Det skulle vara kul att veta hur det fungerade utan trottelnål. Jag var i Holland(av alla länder) och köpte ett ställbart munstycke till HVA fuggen, jackade kolven, slipade upp överströmningskanalerna och med drevning fick vi upp skoteretten i 40 på mätaren. Hörde att de exporterade dessa motorer med 2-3 hästar. Undrar vem som välsignade dem på vägen...... <!-- </EdIndex> --></div>
Flakmopednr1
Inlägg: 7
Blev medlem: 29 mar 2009, 23:00

Inlägg av Flakmopednr1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte svara mig själv och editera detta meddelande när jag har hittat alla grejer och lägga upp lite bilder senare i dag. Det växkte ett litet träd på scoteretten.. haha... men men.... jag kan ju säga att jag inte tvättar grejerna innan jag fotar... .HVA motorn är i det närmaste komplett och går runt åtminstone. Editerar detta inlägg.

Tackar för visat intresse via alla pm. Men jag är ingen tradera kille som säljer ett baklyse och en list etc... skulle bara säga det, ska hugga ned lite träd och ta lite bilder så får ni se era förhoppningar gå i spillror....

:wink:

BILDER
http://s669.photobucket.com/albums/vv54/flakmopednr1/ <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var bor du? Eller går det att skicka? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Flakmopednr1; du har ett nytt meddelande! <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mr Flakmoped, ska du sälja mopeden eller.... <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi gör ett nytt försök MR Flakmoped, har nu skickat 3 st PM till dig, ska du sälja Skoteretten eller inte? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar