Ny här, första intrycken.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Ny här, första intrycken.

Inlägg av Coolvette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vill mest presentera mig och lämna några första intryck.

Är en "medelålders" skåning i sina bästa år, fyller snart 52... 8)

Har lagt många år på motorcyklar, tröttnade och sålde min sista (?) för sex år sedan, en Ducati Monster, och därefter har jag avverkat fyra stycken jänkebilar under dessa sex år men nu känner jag mig mätt på det.

Här är en sajt om min senaste (sista?) bil, en -71´a Camaro SS396, såld i Augusti förra året: www.CamaroSS.se där ligger oxå en länk med info om mej och dom andra bilarna.

Att jag halkat in på moppar igen är på grund av ett lokalt arrangemang som äger rum i Maj varje år, en bil&MC-utställning som kretsar kring moppedragracing över 75 meter.

Varje år jag varit där har jag tänkt att "en vinter skall jag nog bygga en moppe och visa dom..." men det har inte blivit något förrän nu när jag inte har något annat (än hus och fru) att pilla på... :D

För att inte göra det för lätt och välja den enkla vägen har jag skaffat en Piaggio SuperBravo, en given förlorare mot vråltrimmade Zündapps kan man tycka.

Det ligger dock en tanke bakom mitt val, har ofta sett snabba moppar schabbla i starten eller missa en växel och sen är loppet över på en så kort distans, därför blev valet att satsa på en automatväxlad maskin.
I kombination med en moppe som kommer att väga omkring 35 kilo hoppas jag att blir bra snurr på maskinen.

Min Piaggio har ju samma motor som en Ciao och när jag nämner det så brukar de flesta bara garva åt mej.

Vi får väl se hur pass jag lyckas, det är väl inte realistiskt att tro på vinst men jag tycker att jag nått långt om jag överraskar någon.


Mina första intryck av denna sajt och dess forum:

Jag gillar stenhårt hängivenheten i det ni håller på med, hade själv en Monark 50S som jag satte puda och högt styre på, har någon dålig bild där jag även hade förlängd framgaffel.
Detta var 1975-76 någonting, sedan passerade ett antal andra moppar innan jag tog MC-kort -77 och då flyttades fokus...

Mitt intryck av forumet är oxå odelat positivt, här kommer ju en massa nya inlägg varje dag.
Finns inget tråkigare än att hitta ett intressant ämne och forum bara för att finna att det kommer ett nytt inlägg i veckan... :cry:

Här verkar det vara full rulle, här kommer jag säker att trivas.

Tjoflöjt! <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
Peppes Bodega
Inlägg: 316
Blev medlem: 02 jun 2011, 23:00
Ort: Västervik

Inlägg av Peppes Bodega »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Välkommen hit! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Inlägg: 1361
Blev medlem: 08 nov 2009, 00:00
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Roligt med en presentation så man vet lite bakgrund :D
Välkommen hit! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Välkommen!

Häromveckan lärde vi oss också vad puda betyder. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nice! Välkommen! På tal om automat växlade motorer så ta även en tatt på puch maxi motorn. Utbudet av cylindrar och eftermarknads grejer är enormt. Den har ju inte rem som piaggo motorn har, så kan ju vara en fördel. Även så tål dom från början en hel del kraft. Alltså e50 motorn <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul att du hittat hit och Välkommen! :D

Skulle vara kul att se lite bilder på Piaggon! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såna mopper kan gå riktigt fort evildevil

http://www.youtube.com/watch?v=N67Sf5YWPL0&feature=results_main&playnext=1&list=PLCC357906A8C4F28C <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Välkommen till forumet... :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för responsen, känns kul.
Glömde att nämna namnet förresten, Ingvar Hansson står det i dopattesten...

Här är en bild på moppen i "fyndskick":

Bild

Nu kommer den att byta skepnad, blir ljusblå istället, dels för att bli lite mer "gubbig" men även för att följa teamfärgen...

För dom som varit med ett tag och minns känner kanske igen en låt från 1981, en one.hit-wonder som hette No Chance och med en snubbe som hette Bob Fish?

När jag köpt min "loser-moppe" så dök tanken upp direkt, jag måste kalla mig för Team No Chance för att förstärka det dåliga utgångsläget...

Hade singeln i skivsamlingen så det blev att scanna omslaget och leka på datorn.

Såhär ser singelframsidan ut:
Bild

Efter lite klipp&klistra i Paint så blev detta teamloggan:
Bild

Mitt projekt är helt på skoj, med glimten i ögat, hoppas att det framgått.
För att understryka min underdog-image så har jag bett om startnummer 13 i årets race... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska bli spännande å se om du får någon fart på Rem-Johan... :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Gillar snarare denna Ciao:
http://www.youtube.com/watch?v=bEgfEmDWrKs&feature=player_detailpage <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alltid kul med folk som kommer med i detta trevliga gäng. Välkommen. <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan det var dragrace i Landskrona du syftar på?
Ska själv dit o kolla. Bor i Påarp. Kör mcb 1237. Har du bokat in kristi flygare och bjäre moppers runda oxå? det har jag. Väl mött! <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej och Välkommen till forumet "Coolvette" Ingvar!

Jag tycker det är riktigt roligt att du valt en Piaggio som racermoppe. Det här ska bli jättespännande att följa. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
volvomannen skrev:Kan det var dragrace i Landskrona du syftar på?
Ska själv dit o kolla. Bor i Påarp. Kör mcb 1237. Har du bokat in kristi flygare och bjäre moppers runda oxå? det har jag. Väl mött!
Jepp, det är LA Motordag den 12 maj som är målet.

Något annat är inte planerat, jag vet knappt vad som finns, detta är bara en gammal fix idé att när jag har tid skulle jag fixa en racemoppe

Vi ses säkert då men om det blir fler arrangemang jag åker på vet jag inte nu. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
Skriv svar