MCB Compact 1247 renovering
Postat: 04 mar 2012, 18:19
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjena! Är ny på det här forumet. Men känner NiklasHögberg, och bor i Kristinehamn =)
Har en Crescent Compact 1247, årsmodell okänt. Men någonstans 68-69.
Mopeden köptes här i stan av en man som haft den i 33 år. Så den är välskött och motorn renoverades ordentligt 2008. Här har ni bild på skönheten när jag precis köpt den.

Som ni ser så är bränslekranen lindad med en trasa då den läckte.
Mopeden i det här läget är svårstartad och går lite halvhackigt så fort det inte är full tank. Efter att försökt fixa läckan med gängtejp så kom vi fram till att det nog behövdes en ny kran. Den har jag inte bild på, men ni vet. En sån röd grej, ni vet.
Efter att ha monterat den nya kranen kan jag rapportera att den går precis skitbra! Och för den som undrar så är den inte trimmad, men går i ca 40-45 någonting.
Efter det så ville jag fixa putsen lite. Då ni kanske ser på första bilden att framhjulen inte ens blänker. Men ett paket Svinto, en öl och lite svett så fick jag fram det här!

Efter detta fick det vara bra för kvällen. Men det kommer fler kvällar =) Mina planer på den här mopeden är att få den så original som möjligt, och så gott det går med liten budget. För den som undrar över hastighetsmätaren så finns det ingen på denna. Misstänker att det var en av dom utan hastighetsmätare. Men som täcklocket försvunnit ifrån, återstår att se hur jag löser detta. Motorbågar, nya skärmar, eventuellt nytt bakhjul kommer att tillkomma under tiden jag har den. Men för tillfället så tar den mig till jobbet och i första hand så ska den spara pengar åt mig
men man kan ju inte låta bli att göra den fin =)
Min gode vän Toffe har även han en moped, och det är även i hans garage vi grejar
Den som kan identifiera vad han har för moped får en öl nästa gång vi ses på krogen!

Har självklart lite fler bilder på min moped

Vid det här laget har ni nog konstaterat att jag har Texas-styre. Och det ska givetvis vara kvar, för det är så jäkla STENHÅRT!
Tips och förslag är välkomna, då jag är ganska ny i den här moppevärlden. Trevlig kväll på er! =) <!-- </EdIndex> --></div>
Har en Crescent Compact 1247, årsmodell okänt. Men någonstans 68-69.
Mopeden köptes här i stan av en man som haft den i 33 år. Så den är välskött och motorn renoverades ordentligt 2008. Här har ni bild på skönheten när jag precis köpt den.

Som ni ser så är bränslekranen lindad med en trasa då den läckte.
Mopeden i det här läget är svårstartad och går lite halvhackigt så fort det inte är full tank. Efter att försökt fixa läckan med gängtejp så kom vi fram till att det nog behövdes en ny kran. Den har jag inte bild på, men ni vet. En sån röd grej, ni vet.
Efter att ha monterat den nya kranen kan jag rapportera att den går precis skitbra! Och för den som undrar så är den inte trimmad, men går i ca 40-45 någonting.
Efter det så ville jag fixa putsen lite. Då ni kanske ser på första bilden att framhjulen inte ens blänker. Men ett paket Svinto, en öl och lite svett så fick jag fram det här!

Efter detta fick det vara bra för kvällen. Men det kommer fler kvällar =) Mina planer på den här mopeden är att få den så original som möjligt, och så gott det går med liten budget. För den som undrar över hastighetsmätaren så finns det ingen på denna. Misstänker att det var en av dom utan hastighetsmätare. Men som täcklocket försvunnit ifrån, återstår att se hur jag löser detta. Motorbågar, nya skärmar, eventuellt nytt bakhjul kommer att tillkomma under tiden jag har den. Men för tillfället så tar den mig till jobbet och i första hand så ska den spara pengar åt mig

Min gode vän Toffe har även han en moped, och det är även i hans garage vi grejar

Den som kan identifiera vad han har för moped får en öl nästa gång vi ses på krogen!

Har självklart lite fler bilder på min moped

Vid det här laget har ni nog konstaterat att jag har Texas-styre. Och det ska givetvis vara kvar, för det är så jäkla STENHÅRT!
Tips och förslag är välkomna, då jag är ganska ny i den här moppevärlden. Trevlig kväll på er! =) <!-- </EdIndex> --></div>